«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // domovina - 2005

RE: Re: [mips-nastava] predavanje Baneta Selica - MDD & UML2.0

by Branko Golubovic
ponedeljak, 07. novembar 2005 - 12:48.

Evo kako je meni bilo/jeste:

kad ucis gomilu stvari bez da vidis svrhu tome, jako opadne entuzijazam. A
studenti ne mogu da vide svrhu, osim ako im asistenti/profesori to ne
predoce. A oni se bas i ne trude... Mislim da bi praktican rad od 50%
predmeta napravilo revoluciju. Bez toga, sve se svodi na gomilu skripti koje
treba da nabubas da bi prosao... ionako ces da zaboravis o cemu je bilo rec,
koliko za nedelju dana. Druga stvar je bas to - ne znam koliko puta sam hteo
da "pojedem svoj sesir" kad bih video da ljudi koji su proradili rokove i
koji manje vise nemaju pojma o cemu se radi u datom predmetu dobijaju bolje
ocene od mene, a ja se, recimo, razbio od ucenja i na kraju ozbiljno
savladao gradivo. Zatim, moje misljenje je da je ETF "tezak fakultet" samo
zato sto se profesori/asistenti trude da bez potrebe zagorcaju zivot
studentima. Kao da se znanje krije. Milion puta mi se desilo da mi treba
nedelju dana da provalim neku glupost, koju je bilo moguce objasniti za pet
minuta. A, cak i kada pitas, cesto dobisas odgovore, tipa "Pa, sedite pa
radite, kolega!". Pa, naravno da cu da sednem da radim, ali zasto moram da
iz dvadeset polu-tacno resenih rokova pokusavam da nadjem neku logiku i da
se na kraju zeznem, kada on moze da kaze umesto "Odavde se vidi da je to i
to, pa idemo dalje...", "Ovde je problem to i to! Resava se tako i tako!
Koriste se te i te formule!". Odgovori tipa "Vidi se, ocigledno je,
naslucuje se, kada steknete osecaj oseticete..." su mozda ok za razgovor dva
strucnjaka, ali kada predajes nekome ko pokusava da shvati sta se uopste tu
desava, to zvuci cinicki i bezobrazno. Jos kada bi se potrudili da, ne daj
Boze, izadje literatura za sve predmete... Sada se vi smeskate ili grohotom
smejete, ali i sami znate da je na zapadu bilo sta drugo nezamislivo.

Kada bi se uticalo na ove stvari, verujem da bi prolaznost bila mnogo veca,
a da bi studenti mnogo vise naucili. Mislim, da li je zaista neophodno da
osoba koja zavrsi etf bude natprosecno inteligentna ili da ima vanserijsko
pamcenje? Ili da se odlicno snalazi sa puskicama? Mozda tu ima jos pametnih
i vrednih ljudi koji su "zasluzili da im se ukaze cast da diplomiraju na
etf-u".

Toliko od mene,
Branko


>Zanimaju me vasa misljenja, da li su samo profesori
>krivi, Vlada, recesija u Evropi. Ko je kriv studentima
>ETFa da izgube volju za zivotom?
>
>Prvi korak u resavanju problema je identifikacija
>problema.
>
>Sale
>
>