«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // ir3sp - 2010

ponudjena resenja zadataka koji su bili nejasni

by nikola ajdukovic
utorak, 31. avgust 2010 - 00:04.





Ovde sam postavio nekoliko zadataka
za koje ja i kolege sa kojima saradjujem nismo

sigurni sta bi bio odgovor sa
tacnoscu 100%. Da li mozete postaviti odgovore na ta pitanja?

 

Januar
2009  zad 4

4.[10] Дефинисати сегмент стека у нотацији x86 асемблерa.


stek
SEGMENT STACK 'STACK'

DW
1000 DUP (?)                              ;rezervisanje
1000 rijeci za potrebe steka

stek
ENDS

Septembar
2009 zad 2

2.15 Задат је асемблерски програм за хипо машину. Симбол А је
дефинисан у другом модулу као апсолутни симбол са вредношћу 5. Инструкције LDA
и ADD кодирају се свака са две речи, од којих друга реч представља адресно поље
инструкције. Асемблер је проширен литералним константама (синтакса је =konst).
За сваку од следећих величина навести најранији тренутак када је могла бити
израчуната њена финална вредност (први пролаз асемблера, други пролаз,
повезивање или пуњење) и колико износи та вредност.




      ORG 100
      USE A


B:    LDA =A

      ADD =B
      END


а) адреса друге речи LDA инструкције  //pri povezivanju
б) садржај друге речи LDA инструкције //pri
punjenju
ц) садржај друге речи ADD инструкције //u prvom  prolazu
д) почетна адреса зоне литерала // nemamo ideju

е) садржај друге
локације зоне литерала// nemamo ideju




 

Februar
2008 zad 3

3. а)[6] За све сегменте датих модула навести почетне адресе
после повезивања и пуњења у меморију.

0:common levog dela

5:common desnog dela

7:txt levog dela

8:txt desnog dela

9:dat desnog dela

10:bss levog dela

I zavrsava se na adresi 14.

 

 

б)[6] Навести адресе и садржаје
релевантног дела меморије после повезивања и пуњења датих модула.

Sta ovde treba ici? Da li kod DC M je vrednost Ma nula a L
je sest?




               
BEG       
               

COMMON
M(5)
               
TXT                        

               
DC M
               
BSS
L:
            DS 4

               
END                      



           
BEG   
COMMON K(2)
TXT
           
DC 3
           
DAT
           
DC K
      END




 


 

 

Februar
2008 zad 4 4.[6] Алгоритам емулатора хипотетичке машине.

Da
li se ovo odnosi na fajl hipotetickog racunara ? Tamo su opisane samo structure


ali
gde se nalazi sam opis algoritma?

Februar
2009 zad 1

1. [10] Написати у x86 асемблеру потпрограм MNOZI који прима 16-битне целобројне параметре М и N преко стека, а рачуна њихов производ који враћа у
регистру AX.

Напомена: дозвољено је користити x86 инструкцију MUL src, са значењем: (DX:AX) ¬ AX * src као и друге инструкције x86 процесора обрађене на вежбама. Претпоставити да је
резултат множења увек такав да комплетан стаје само у регистар AX.


 mul PROC

push
EBP

mov
EBP,ESP

mov
AX,[EBP + 6]

mul
[EBP + 8]

pop
EBP

ret


mul
ENDP

Februar
2009 zad 2

2. [10] Навести све измене у структурама података и
основном алгоритму емулатора уколико се на улазу уместо апсолутизованог
машинског програма налази извршни програм у школском формату код кога су
секције симбола и релокација празне. Емулатор треба да пријави грешку уколико
програм не поштује дефинисана права приступа појединим сегментима.

  Nemamo pojma gde u predavanjima naci odgovor. Posto se mesa
emulator sa predmetnim programom.