«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // mips-nastava - 2004

domaci za jun

by Joca
petak, 04. jun 2004 - 12:47.

U vezi domaćeg za jun,
da li je ova analiza u redu,
ili treba dodati/oduzeti nešto?


1. Upravljačka jedinica (UJ) se koristi za kontrolu i upravljanje
saobraćaja u tunelu.

2. Tunel ima tri trake. Saobraćaj može biti u dva smera, jednom smeru i
zabranjen. Trake za isti smer moraju biti susedne i uređene u desno.

3. Postoje senzori za detekciju prolaza vozila, u svakoj saobraćajnoj
traci po dva => ukupno šest. (ili treba samo tri?)

4. UJ vodi evidenciju o broju vozila i smeru kretanja u svakoj od traka.

5. Na svakih pet minuta UJ šalje te podatke nadzornom računaru.
Specijalno, ukoliko se broj vozila ne smanjuje a ni jedno vozilo niti
ulazi niti izlazi iz tunela u nekom vremenskom intervalu (došlo do
zagušenja) UJ obaveštava nadzorni računar o tome. (da li uopšte treba
ovaj specijalni slučaj, ili može još neki da se tu ubaci?)

6. Na osnovu informacija koje dobije od UJ nadzorni računar odlučuje o
promeni smera, zabrani kretanja ili dozvoli kretanja u svakoj od traka.
Sem automatskih odluka nadzornog računara, mogu biti donesene i manuelne
odluke od strane operatera u centralnoj stanici (za simulator).

6a) Algoritam odlučivanja .......

6b) .......

6c) ....


7. Svoju odluku nadzorni računar šalje UJ.

8. UJ, po prihvatanju odluke nadzornog računara, sprovodi njegove
odluke:

8a) Ukoliko se menja smer kretanja u nekoj traci, saobraćaj se
najpre zabranjuje na dva minuta. Ukoliko je broj vozila u toj traci veći
od nule i posle dva minuta, zabrana se produžuje i o nastaloj situaciji
se obaveštava nadzorni računar. (da li ovo uopšte može, jer neki
automobili mogu preći u drugu traku u toku ta dva minuta pa ih senzori u
traci neće evidentirati da su izašli i nastaće greška - možda voditi
računa i o vozilima u drugim trakama istog smera i celokupnom zbiru
vozila koja izlaze i ulaze u trake istog smera, pa na osnovu toga
izvoditi zaključke?? - ili sve to prepustiti nadzornom računaru?)

8b) Ukoliko se zabranjuje kretanje vozila u nekoj traci to se
izvrši i o tome nema više ništa da se kaže.

8c) Ukoliko se opet dozvoljava kretanje u nekoj traci u
određenom smeru to se izvrši i nema više ništa tu da se doda.
(pretpostavka je da je nadzorni računar prethodno bio upoznat sa brojem
vozila i smeru kretanja pre ponovne dozvole odnosno ranije zabrane
kretanja u toj traci - i da je ta traka očišćena od vozila, ili, ukoliko
je operater dozvolio ponovno kretanje, da ima bar malo mozga)


9. Verovatno može još nešto ovde da se doda, ali to ću kasnije



Da li sve ovo znači da:

- Upravljačka jedinica treba samo da broji vozila u trakama i izvršava
naredbe nadzornog računara?
- Nadzorni računar, i niko drugi nego on, donosi sve odluke vezane za
kretanje vozila u tunelu?



Pozdrav, Joca