«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // nastava - 2003

Re: anketa

by Jovan Popovic
četvrtak, 02. oktobar 2003 - 12:15.


Ne mogu da se slozim sa tobom posto smatram da je prakticno znanje nesto
sto univerzitet treba da ti pruzi. Naime, lepo je znati sta je Turingova
masina ali ako ne znas cemu ona sluzi, da li uopste necemu sluzi i gde je
mozes prakticno iskoristiti onda nema smisla uciti sta je ona.
Smatram da ako prakticno ne znas kako i zasto koristis ono sto naucis ovde
sve ono sto si naucio gubi smisao . Nas problem je u tome sto sa ovog
fakulteta izlaze ljudi sa diplomama "visokoobrazovanih budala" koji ne
znaju da primene svoje znanje.

Naravno ako ti zelis da jos dve,pet,deset
godina provedes po raznim postdiplomskim,doktorskim i ko zna kakvim
studijama tebi je sasvim OK da prvih pet godina radis opsteobrazovne
gluposti znajuci da ces jednog dana na nekom visem kursu nauciti i nesto
korisno. Ali vecina ljudi zeli da posle provedenih 5,6,7,8...n godina na
ovom fakultetu zavrsi sa studiranjem i unovci muke prezivljene ovde. Oni
to ne mogu da urade zato sto su im punili glave kojekatvim glupostima koje
za njih nemaju veze sa zivotom. Mislim da je fakultet obavezan da i njima
dozvoli da posle zavrsenih studija budu sposobni da rade ono sto zele bez
pohadjanja dodatnih kurseva na kojima bi naucili sve sta su ovde
propustili .

Pozdrav,

Jovan


On Sun, 28 Sep 2003, Milan Stanojevic wrote:

> Mislim da cisto prakticno znanje nije nesto sto univerzitet treba da da studentu. Za to bi trebalo da postoje odgovarajuce vise skole. Univerziteti, tj. fakulteti (pricam za nasu struku) sluze da studentima daju jedno sire znanje, kako bi oni mogli da budu sposobni da se kao inzinjeri upuste u resavanje problema sa kojima se ranije nisu sretali ili da se dalje usavrsavaju (na postdiplomskim). Za to je potrebno jedno sire znanje.
> Konkretno oko ovoga sto je napisano, npr. za OS. Pogledajte program iz OSa na bilo kom boljem americkom univerzitetu. I oni uce neke osnove izgradnje OSa, naravno verovatno uz neki moderniji nacin predavanja i slicno. Sta podrazumevas pod modernim u OSu? Verovatno bi dobro bilo da se da primer kako je sta uradjeno u novim verzijama popularnih os-ova, ali to principski nije nista drugacije od ovih osnova. Moja zamerka za OS nije sta se uci (to mora da se uci), vec kako.
> A mislim da je sramota da neko zavrsi fakultet na smeru RTI (krajnje nebitno koje mi zvanje dobijemo na kraju) a da ne zna bar u osnovi sta je Turingova mashina.
> Slazem se da je nas fakultet (mislim konkretno na smer RTI) prenatrpan mnogim nebitnim stvarima, ali nemojmo da preterujemo. Neke stvari moraju bar da se cuju, makar zbog jedne opste inzinjerske kulture.
>
> Pozdrav,
> Milan
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: vmm
> To: nastava@titan.etf.bg.ac.yu
> Sent: Saturday, September 27, 2003 6:22 PM
> Subject: Re: [nastava] anketa
>
>
> Budi covek i napisi sve sto mislis, necu se ljutim.
> Ovako nit' znam sta si hteo da kazes,
>
> Mislio sam da je ocigledno, al' da pokusam ponovo.
> Dakle, za realni svet potrebna su realna znanja. Koliko ima realnog, aktuelnog, tekuceg u OS-u? Ako si polagao OS, odgovor ti se namece sam po sebi.
>
> nit' me postujes kao sagovornika.
>
> Ma sta ti pada napamet.
>
> > Aleksandar::
> > >Ako si upisao Elektrotehnicki fakultet onda postajes diplomirani inzenjer
> > >elektrotehnike, a to podrazumeva i Elektromagnetiku i Elektroniku i jos
> > >dosta predmeta koji ti nece trebati.
> >
> > Pa zasto ondak branis nesto sto ne treba, bato?
>
> A sta si mislio da ces da polazes kad si upisivao ETF? Geografiju?
> Od elektronike su ljudi koji drze katedru napravili bauk.
>
> Nikola
>
> Ma ne, ali od geografije bih imao vise koristi nego od nekih drugih predmeta. Seti se samo, Banakov stav o fiksnoj tacki, Turingova masina, ..., a tek koliko si toga zaboravio, c c c c...
>
>