Re: anketa MISLITE O TOME
Deluje da je diskusija je lagano presla na planove i
programe, koliko mi se
cini, uglavnom studenata RTI-ja. Sve to u kombinaciji
sa aktuelnim
desavanjima oko Proke i E1 navodi me da kazem svoje
utiske.
Iz svega sto je i koliko je receno, namece se
zakljucak da, ko god ovde bio
u pravu, mnoge od nas tema jako svrbi. Inace se ne
bismo toliko cesali - ne
bi stizalo po 10 poruka dnevno sa naslovom
"Re:[nastava] anketa". Mene, na
primer, jako svrbi. Spominje se "siroko inzenjersko
obrazovanje" itd. sto bi
u NEKIM SLUCAJEVIMA I RAZUMNIM GRANICAMA bilo vrlo
korisno. Na ETF-u je,
cini mi se, problem sto su razumne granice jako mnogo
pomerene i to naustrb
dosta prakse i usko strucnih stvari. Inzenjerstvo je u
sustini, ipak, zanat.
A cinjenica je da je tesko priznati sebi "Drvio sam 5
godina (u najboljem
slucaju) teske gluposti, i to sam zestoko drvio, a tek
propustene zurke,
letovanja itd., pusio sam najgoru krdzu i sta sam
ustedeo. NISTA. :)"
Mnogi bi se ipak slozili sa cinjenicom da je NIJE LOSE
INFORMATIVNO znati
STA su tranzistor, otpornik, dioda itd. kada se zavrsi
smer RACUNARSKA
TEHNIKA I INFORMATIKA (mnogi i ne bi, naravno. I oni
bi, takodje, bili
potpuno u pravu. Sve je to licna stvar), ali koji
elektroni kada prolecu
kroz koji deo materijala i kojekakve potencijalne
barijere, jame itd. to je
vec nesto sasvim drugo. Inace sta su tranzistor,
otpornik i dioda i,
eventualno, kako rade (znaci nesto informativno,
recimo toliko informativno,
obavezno i vremenski zahtevno koliko i jedini deo O
SIGURNOSTI NA NETU na 5.
GODINI na IZBORNOM PREDMETU, koliko sam shvatio) moze
se ispredavati i
poloziti za znatno manje vremena od jednosemestralnog
E1 i prosecno 6
izlazenja na ispit (ili oko godinu dana spremanja),
kako je statistika
pokazala.
Neko resenje? Umesto da se prepucavamo preko "Re:
[nastava] anketa" (svima
je jasno sta u poslednjih nekoliko dana mogu da
procitaju ispod ovakvog
naslova, ima tu cesto i negativnih vibracija itd.)
konstruktivni predlozi
(uprkos svemu, retko ko moze da tvrdi da ih u
poslednjih par dana nije bilo,
bas na "Re: [nastava] anketa") mogli bi da se popisu i
da se to podnese na
razmatranje visim instancama (Marija, sta ti mislis o
ovome?). E sad, koliko
se secam, ovo je vec bilo spomenuto u prepisci, za ovo
je potrebna
argumentovana rasprava koji su predmeti dobri, a koji
ne, ali ono sto se
ipak moze uraditi je da se da predlog. Pa sta bude,
bice.
Inace, koliko sam shvatio, fakultet vec radi na izradi
novih planova i
programa. Ono sto ce ipak predstavljati veliki problem
je: ko ce ih pisati,
narocito za software ili, jos gore, internet? A cak i
da to lepo ispadne, ko
ce to kasnije predavati? Prebrojmo profesore na
katedri, prisetimo se sta i
kako predaje svaki od njih i zamislimo se koliko od
njih (ne kazem da ih
nema, pitanje je koliko) je spremno da se cima oko
nekih novih stvari, kad
vec postoji uigrana kombinacija koja donosi (najmanji
minimum) nekoliko
stotina evra mesecno za par sati nedeljno i to sve u
okviru onoga na cemu je
doticni doktorirao ili radio x godina.
E tu vec dolazimo do problema kojim se bavi anketa.
Ako bi ona imala
uticaja, mozda bi se izvestan broj predmeta (nazalost,
citaj: profesora)
popravio, mozda bi se dodali i neki novi itd., ali,
koliko se secam, juce je
u 56-ici izjavljeno: "Problem sa Cajom je postojao i
pre 25 godina, ali
nismo imali mehanizme kojima bismo uticali da njega,
pa smo cekali da on ode
u penziju, pa sada dajmo sansu Proki da vidimo da li
ce se predmet
popraviti...", a ako ne, valjda cemo cekati jos x
godina dok i on ne ode u
penziju, pa cemo onda dati sansu npr. Djuricu itd. Da
li ce imati uticaja
ili ne, ne mozemo da tvrdimo dok ne vidimo. U svakom
slucaju, najmanje sto
zelim je da ulazim u polemiku da li anketa treba da
bude obavezna ili ne.
Sad, kad smo vec kod 56-ice, setih se jucerasnjeg toka
dogadjaja za prvu
tacku dnevnog reda (suspenzija Prokina):
1. Prodekan za nastavu predlaze neko drugo resenje
razlicito od suspenzije.
Ne prihvata se.
2. Sef katedre za elektroniku predlaze da se da sansa
Proki i DA SE UVEDE
KOMISIJA.
Ne prihvata se.
3. Joca Radunovic (u kom svojstvu se inace on pojavio
na govornici?) izlazi
na govornicu na opste odusevljenje i predlaze DA SE
UVEDE KOMISIJA i kaze da
to nije njegova ideja vec ideja govornika pre njega.
Prihvata se! ?!
4. Jedan profesor (mislim da se preziva Djurovic,
nisam siguran) izlazi na
govornicu i kaze: "Ostanite uporni u onome sto zelite.
Samo vi mozete da
promenite stvar."
Aplauz!!! ?!?!?!
Zakljucak se, na zalost, namece sam po sebi. Sada
uopste ne zelim da ulazim
u to da li je predlog o suspenziji dobar ili ne. Nisam
se bavio
razmisljanjem na tu temu jer me, iskreno, nije ni
zanimalo. Sa E1 sam (Bogu
hvala) davno zavrsio. Ono na sta sam hteo da skrenem
paznju je da je, ako se
nesto i pokusa (bilo podnosenjem predloga o
predmetima, planovima..., bilo
buntom ako se planovi i dalje budu losi, bilo cime),
ipak bitna malo veca
upornost od juce pokazane.
Toliko za sada. I ovo je bilo previse, ali mislim da
bismo se mozda mogli
zamisliti. U svakom slucaju zahvaljujem na strpljenju
sto ste poruku
procitali do kraja.
Petar Petrovic
__________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Shopping - with improved product search
http://shopping.yahoo.com
programe, koliko mi se
cini, uglavnom studenata RTI-ja. Sve to u kombinaciji
sa aktuelnim
desavanjima oko Proke i E1 navodi me da kazem svoje
utiske.
Iz svega sto je i koliko je receno, namece se
zakljucak da, ko god ovde bio
u pravu, mnoge od nas tema jako svrbi. Inace se ne
bismo toliko cesali - ne
bi stizalo po 10 poruka dnevno sa naslovom
"Re:[nastava] anketa". Mene, na
primer, jako svrbi. Spominje se "siroko inzenjersko
obrazovanje" itd. sto bi
u NEKIM SLUCAJEVIMA I RAZUMNIM GRANICAMA bilo vrlo
korisno. Na ETF-u je,
cini mi se, problem sto su razumne granice jako mnogo
pomerene i to naustrb
dosta prakse i usko strucnih stvari. Inzenjerstvo je u
sustini, ipak, zanat.
A cinjenica je da je tesko priznati sebi "Drvio sam 5
godina (u najboljem
slucaju) teske gluposti, i to sam zestoko drvio, a tek
propustene zurke,
letovanja itd., pusio sam najgoru krdzu i sta sam
ustedeo. NISTA. :)"
Mnogi bi se ipak slozili sa cinjenicom da je NIJE LOSE
INFORMATIVNO znati
STA su tranzistor, otpornik, dioda itd. kada se zavrsi
smer RACUNARSKA
TEHNIKA I INFORMATIKA (mnogi i ne bi, naravno. I oni
bi, takodje, bili
potpuno u pravu. Sve je to licna stvar), ali koji
elektroni kada prolecu
kroz koji deo materijala i kojekakve potencijalne
barijere, jame itd. to je
vec nesto sasvim drugo. Inace sta su tranzistor,
otpornik i dioda i,
eventualno, kako rade (znaci nesto informativno,
recimo toliko informativno,
obavezno i vremenski zahtevno koliko i jedini deo O
SIGURNOSTI NA NETU na 5.
GODINI na IZBORNOM PREDMETU, koliko sam shvatio) moze
se ispredavati i
poloziti za znatno manje vremena od jednosemestralnog
E1 i prosecno 6
izlazenja na ispit (ili oko godinu dana spremanja),
kako je statistika
pokazala.
Neko resenje? Umesto da se prepucavamo preko "Re:
[nastava] anketa" (svima
je jasno sta u poslednjih nekoliko dana mogu da
procitaju ispod ovakvog
naslova, ima tu cesto i negativnih vibracija itd.)
konstruktivni predlozi
(uprkos svemu, retko ko moze da tvrdi da ih u
poslednjih par dana nije bilo,
bas na "Re: [nastava] anketa") mogli bi da se popisu i
da se to podnese na
razmatranje visim instancama (Marija, sta ti mislis o
ovome?). E sad, koliko
se secam, ovo je vec bilo spomenuto u prepisci, za ovo
je potrebna
argumentovana rasprava koji su predmeti dobri, a koji
ne, ali ono sto se
ipak moze uraditi je da se da predlog. Pa sta bude,
bice.
Inace, koliko sam shvatio, fakultet vec radi na izradi
novih planova i
programa. Ono sto ce ipak predstavljati veliki problem
je: ko ce ih pisati,
narocito za software ili, jos gore, internet? A cak i
da to lepo ispadne, ko
ce to kasnije predavati? Prebrojmo profesore na
katedri, prisetimo se sta i
kako predaje svaki od njih i zamislimo se koliko od
njih (ne kazem da ih
nema, pitanje je koliko) je spremno da se cima oko
nekih novih stvari, kad
vec postoji uigrana kombinacija koja donosi (najmanji
minimum) nekoliko
stotina evra mesecno za par sati nedeljno i to sve u
okviru onoga na cemu je
doticni doktorirao ili radio x godina.
E tu vec dolazimo do problema kojim se bavi anketa.
Ako bi ona imala
uticaja, mozda bi se izvestan broj predmeta (nazalost,
citaj: profesora)
popravio, mozda bi se dodali i neki novi itd., ali,
koliko se secam, juce je
u 56-ici izjavljeno: "Problem sa Cajom je postojao i
pre 25 godina, ali
nismo imali mehanizme kojima bismo uticali da njega,
pa smo cekali da on ode
u penziju, pa sada dajmo sansu Proki da vidimo da li
ce se predmet
popraviti...", a ako ne, valjda cemo cekati jos x
godina dok i on ne ode u
penziju, pa cemo onda dati sansu npr. Djuricu itd. Da
li ce imati uticaja
ili ne, ne mozemo da tvrdimo dok ne vidimo. U svakom
slucaju, najmanje sto
zelim je da ulazim u polemiku da li anketa treba da
bude obavezna ili ne.
Sad, kad smo vec kod 56-ice, setih se jucerasnjeg toka
dogadjaja za prvu
tacku dnevnog reda (suspenzija Prokina):
1. Prodekan za nastavu predlaze neko drugo resenje
razlicito od suspenzije.
Ne prihvata se.
2. Sef katedre za elektroniku predlaze da se da sansa
Proki i DA SE UVEDE
KOMISIJA.
Ne prihvata se.
3. Joca Radunovic (u kom svojstvu se inace on pojavio
na govornici?) izlazi
na govornicu na opste odusevljenje i predlaze DA SE
UVEDE KOMISIJA i kaze da
to nije njegova ideja vec ideja govornika pre njega.
Prihvata se! ?!
4. Jedan profesor (mislim da se preziva Djurovic,
nisam siguran) izlazi na
govornicu i kaze: "Ostanite uporni u onome sto zelite.
Samo vi mozete da
promenite stvar."
Aplauz!!! ?!?!?!
Zakljucak se, na zalost, namece sam po sebi. Sada
uopste ne zelim da ulazim
u to da li je predlog o suspenziji dobar ili ne. Nisam
se bavio
razmisljanjem na tu temu jer me, iskreno, nije ni
zanimalo. Sa E1 sam (Bogu
hvala) davno zavrsio. Ono na sta sam hteo da skrenem
paznju je da je, ako se
nesto i pokusa (bilo podnosenjem predloga o
predmetima, planovima..., bilo
buntom ako se planovi i dalje budu losi, bilo cime),
ipak bitna malo veca
upornost od juce pokazane.
Toliko za sada. I ovo je bilo previse, ali mislim da
bismo se mozda mogli
zamisliti. U svakom slucaju zahvaljujem na strpljenju
sto ste poruku
procitali do kraja.
Petar Petrovic
__________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Shopping - with improved product search
http://shopping.yahoo.com
Previous by date: Re: anketa
Next by date: Re: prevodioci
Previous by thread: prevodioci 2 HITNA pitanja! Next by thread: FW: anketa - iako vise nema veze sa njom
Previous by thread: prevodioci 2 HITNA pitanja! Next by thread: FW: anketa - iako vise nema veze sa njom