«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // nastava - 2003

Re: Reorganizacija

by Goran Lukic
utorak, 07. oktobar 2003 - 16:05.

Ovo odprilike postoji u Novom Sadu...Oni su poceli sa reformama pre 3-4 godine i sada nas fakultet pocinje da lici na njihov (pricam o predlozima programa)...
Na primer...Prva godina, radi se Pascal, celu godinu, gomila domacih zadataka, tako se i skupi deo poena za ispit...Isto je i sa C-om u drugoj godini...Elektroniku rade bas informativno....Sve u svemu....Gomila domacih zadataka i tamo nekih projekata....Dakle rad preko godine i .....moj drugar redovno cisti godinu u junu...
Ima 4 ispita do kraja...A upisali smo isti fax, samo drugi univerzitet....A ja jos kao bio bolji djak kad smo bili mali....

Sve u svemu: njihov nastavni program je bolji i savremeniji, ali mislim da mali broj njih stekne neko "prakticno" i temeljno znanje o kome se ovde raspravlja, jer je i lakse krivinariti....Naravno, sve se svodi na: ko hoce da nauci, naucice, a ko nece...docice do diplome....

Ima jedna stara : Ko zna radi, ko ne zna: PREDAJE !!!!

Pozdrav svim kolegama, sa nadom u bolje sutra,
Goran L.

Ben Akiba wrote:

Ideja nije losa. Vidim da ima dosta entuzijazma.
Umesto da provedes 15-30 minuta cukajuci mejl koji
ubedjuje nekoga da li je ono sto se radi na faxu
potrebno ili ne, dodaj neki sitan predlog.
Konstruktivno je, ne izaziva dalju spiralu
prepucavanja, kazes ono sto ti smeta, a sve to bez
negativnih vibracija... (jos samo vu fali :) )

Cisto za pocetak evo nekoliko skica, koje svakako
treba azurirati:

Pre svega:
"Zar moramo da se leti "lepimo" na naslone stolica?
Zar u budzetu nema
dovoljno para za deterdzent? Zar ovaj problem ne
interesuje nikoga od
nastavnog osoblja? Zar ne bi mogli da nadju sponzore
da se sredi svaka od
ucionica i recimo za uzvrat postavi poster sa reklamom
firme donatora?" Jovan


A zatim, Aleksandre, predlazem za pocetak skicu, a da
se zatim polako uoblicava cela ideja prema tvom
protokolu. Predlazem da finalna verzija nema sve
potpuno uobliceno da ne bismo dosli do situacije da
osoba A zatvrdoglavi jedno, a osoba B suprotno i da
onda nema nista od ideje. Neka mozda sve to budu
skupovi predmeta, pa sta bude od svega:

Od prve godine (ne od pete) se krece u vise pravca:

j=1...5 je broj godine.
Sj softver
Hj hardver
Wj internet
Oj Operativni sistemi
Aj Aplikativni softver
Gj opste-obrazovni predmeti
Pj predlozi, ali za ovo trebaju uslovi: pare,
laboratorije, licence, manje studenata... Za licence
bi se jos i moglo ici nesto nezvanicno, kao npr.
licenca za Embedded visual tools na ST od pre par
godina ;)

S1 osnovi programiranja (pascal, c... PJ1 u prevodu.
Samo bez nebuloznih pitalica, sa mnogo vise prakticnih
programa...), strukture podataka... H1 ORT, asembler, prezentacija "pc na dlanu" sa diska
za MIPS (interesantna stvar za pocetnike).
W1 osnovi web-a (HTML, JavaScript (da odmah bude nesto
sareno da se klinci prime), osnovno o protokolima)...
O1 Dos, windows, linux - osnove...
A1 5 osnovnih programa za 7 dana :) - E, iz ovoga bi
mogle odmah lab vezbe. Bilo bi dovoljno mesta...
G1 matematika (Bulova algebra - izbacuje se iz orta,
osnovi grafova - tek da se zna sta je, osnovi
kvantifikatorskog racuna)...
P1 Mathlab (u G1), Dreamweaver, Flash (u W1), Delphi,
Visual Basic (u S1)...

S2 C++, JAVA (PJ2), SQL...
H2 Arhitektura racunara (bez izuzetno inteligentnih i
korisnih lab vezbi, bar onih koje su do sada bile),
DIGITALNA elektronika (mnogi ce primetiti da nedostaje
prefiks "impulsna i " )...
W2 ASP, PHP, JSP, VB, Java apleti, protokoli, osnovi
umrezavanja, racunarske telekomunikacije,
kriptografija...
O2 linux - nastavak, osnovi administracije operativnih
sistema
G2 STA su otpornik, zica, baterija, tranzistor i
dioda i najprostija elektricna kola reda velicine 2
otpornika u paraleli, pa na red treci (ovo moze u pola
semestra), Diskretna matematika iz M4.
P2 praktican primer kako izgledaju otpornik,
tranzistor i dioda, donese se studentima, pa se podeli
da svako to vidi (u O2) (ovo ce biti jako skupo :) ) Visual C++, Forte (u S2), MSSQL server (u S1)...
dalje, da klince vode u 70-icu, pa da npr. objasne
kako mreza radi, montaza i servisiranje racunara
(cisto praktican predmet, nastavak "pc na dlanu, a
moze i kao praktican njegov deo)...

S3 OO dizajn, Softverske tehnike
B3 ODBC, JDBC, XML, SQL server ...
H3 AOR (bez lab vezbi, a mozda bi mogao na kasniju
godinu), MIPS...
W3 Napredno umrezavanje, Racunarska sigurnost,
kojekakve serverske aplikacije, servleti itd...., O3 Administracija operativnih sistema - nastavak,
Windows 2000, XP
G3 Engleski, organizacija rada - izborno (osnivanje
firme, kako se posluje, porezi + izbegavanje poreza,
zakoni + rupe u zakonu :) ),
P3 Diplomski za inzenjera, semestralni za ostale,

I eto gotovog inzenjera (bez diplomirani). Kakav je da
je, bio bi bolji od sadasnjih "cista prva + petnaest
bilo kojih ispita"

Odavde idu predlozi za vise godine, koji bi bili
izborni predmeti:

S4 Embedded Visual Tools projekti, .NET, Racunarska
grafika, Multimedija (MPEG, AVI, WAV, MP3 standardi,
SoundForge), Teorija algoritama, Sistemsko
programiranje, ...
B4 Oracle, napredne baze, "XQUERY, XPATH, X_SOMETHING"
...
H4 VLSI, Paralelni racunarski sistemi (sa 5. godine),
embedded sistemi,...
W4 Distribuirani sistemi, WAP,...
O4 Konstrukcija operativnih sistema (sadasnji RI4OS),
unix napredno...
G4 Diskretna matematika (Turingove masine, prsten,
telo, polje, (sta li to bese)) , fizika
poluprovodnika, TEK, MAT(i) (i=1,4), pa ko voli nek
izvoli. (Resenje pitanja o prefiksu G u nazivu se sada
namece)
P4
A4 kojekakvi CAD-ovi, 3D studiji,

S5 Racunarske igre (sto da ne, kao nesto sto
objedinjuje grafiku, zvuk, algoritme, vestacku
inteligenciju...), Konstrukcija programskih
prevodilaca, Ekspertski sistemi Vestacka
inteligencija,
H5 Paralelni racunarski sistemi
W5 Kodovi u rac. telekomunkacijama, Elektronski biznis
na webu (da li neko ima ideju ko bi ovo predavao ;) ),
O5 ...
G5 Engleski 2 (obavezno), elektronika 2,
Elektromagnetika, Verovatnoca i statistika... RI3OT,
Impulsna elektronika,
Ovo dodje nesto kao skica, nabacane ideje... Pozeljno
je da se razradjuje. Moze da se rasparca, moze da se
skupi zajedno, moze da su uslov za I3 npr. I2 itd. Na
to ide projekat tj. domaci iz vecine predmeta. Gde
domaci nema smisla (sistemsko programiranje npr.), ni
ispit nema opstu prakticnu korist, pa ide u izborne
predmete, ("Ko ne voli karanfile, ne treba ni da
zivi":) )domaci je deo ocene... Moze ovo i dalje...
Ostaje i dalje sitnica: ko ce sve ovo da predaje? A ko
ce da se nadje uvredjen sto ga nema u bitnim
predmetima (seti se busenih kartica!)?
A mozda neki kompromis. Da se jednom godisnje obavezno
buse kartice iz 5 razlicitih predmeta (uf... ovo je
vec mnogo, ali treba postovati zlatno pravilo (ko ima
zlato iliti poziciju...)) ili samo na 3 godine, a da
se na posledenje 2 busi izborno ili...
Stvarno ima mesta za tribinu, k'o sto rece Nemanja

Komentari, sugestije, itd. vise nego dobrodosli.

Marija Stojisavljevic, mislis li da bi ovo moglo
proci?
Gvozdene, imate li nekih sugestija?

Pozdrav,
Ben Akiba.

__________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Shopping - with improved product search
http://shopping.yahoo.com

-----------------------------------------------------------------
unsubscribe:
minimalist@titan.etf.bg.ac.yu?subject=unsubscribe%20nastava
-----------------------------------------------------------------

.