Beleske na temu gui-ja
Pozdrav...
Prvo da se izvinim za neaktivnost proteklih nekoliko dana, bio sam razvuÄen
na razne strane.
Ovako, malo sam se igrao sa alatima za elektroniku i ovo je moja vizija
osnovnih funkcionalnosti o kojima treba voditi raÄuna u ureÄivaÄu
biblioteka i ureÄivaÄu komponenti. Verovatno svi imaju ovako neÅ¡to u
glavi, ali reko` da stavimo na papir.
Komponenta:
-----------
Å ematski aspekt komponente je definisan samo pinovima i slikom koja u
suÅ¡tini nema nekog logiÄkog smisla. U sliku bih uraÄunao i tekst.
Može se sastojati od više jedinica (za komponente koje se pakuju po više
komada u kuÄiÅ¡te).
Zarad ovoga pinovi moraju imati atribut skriven-neskriven (ovako se rešava
crtanje napajanja kod višestrukih komponenti).
Bilo i dobro da uz ovo ide i kratak i duži opis komponente.
Kasnije Äemo priÄati o povezivanju sa njenim footprint-om i modelom.
Pin:
âââ-
Pin je odreÄen brojem, imenom i orijentacijom.
Dodatne osobine bi bile:
Dužina
Ulazni, izlazni, ulazno-izlazni, invertovan (potrebno za digitalnu
elektroniku).
Vidljivost (pomenuo malopre).
Pomenuo sam malopre šematski aspekt komponente. Da objasnim šta mi je u
glavi.
Komponenta bi trebalo da ima tri aspekta:
Šematski - gorepomenut, koristi se samo za crtanje šema.
Footprint - ovo mu doÄe fiziÄki. Jedna komponenta može da bude povezana
sa više footprint-ova (pošto imamo npr. jedan te isti kontroler koji se
proizvodi u pet razliÄitih varijanti kuÄiÅ¡ta). Komponenta bi uz sebe
znaÄi trebala da ima listu njoj odgovarajuÄih footprint-a i uz svaki da ima
mapiranje svojih pinova na pinove footprint-a. Ovde bi trebalo smisliti
naÄin da možda ostavimo moguÄnost viÅ¡e ravnopravnih mapiranja na jednom
kuÄiÅ¡tu da bi bili kasnije Å¡to efikasniji u PCB-u kad imamo viÅ¡edelnu
komponentu.
Parametri za simulaciju - opet i ovde može da bude više modela za jednu
komponentu - to treba da može korisnik da odabere prilikom poÄetka
simulacije.
InaÄe, nemam nameru da se meÅ¡am timu 2 i 3 u posao, ovo je samo nacrt za
ono što tim 1 treba da drži u glavi pri razmišljanju o funkcionalnostima
GUI-ja.
Pozdrav, PeÄa
P.S. U narednom mail-u stiže nacrt neke osnovne ideje kako bih voleo da GUI
izgleda ispod haube.
P.P.S. Javite mi ako sam negde ostao nedoreÄen.
Previous by date: rookie
Next by date: GUI - part 2
Previous by thread: rookie Next by thread: GUI - part 2
Previous by thread: rookie Next by thread: GUI - part 2