«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // openeda - 2004

Beleske na temu gui-ja

by Predrag Minic
utorak, 30. mart 2004 - 01:17.



Pozdrav...

Prvo da se izvinim za neaktivnost proteklih nekoliko dana, bio sam razvučen
na razne strane.

Ovako, malo sam se igrao sa alatima za elektroniku i ovo je moja vizija
osnovnih funkcionalnosti o kojima treba voditi računa u uređivaču
biblioteka i uređivaču komponenti. Verovatno svi imaju ovako nešto u
glavi, ali reko` da stavimo na papir.


Komponenta:
-----------
Å ematski aspekt komponente je definisan samo pinovima i slikom koja u
suštini nema nekog logičkog smisla. U sliku bih uračunao i tekst.
Može se sastojati od više jedinica (za komponente koje se pakuju po više
komada u kućište).
Zarad ovoga pinovi moraju imati atribut skriven-neskriven (ovako se rešava
crtanje napajanja kod višestrukih komponenti).
Bilo i dobro da uz ovo ide i kratak i duži opis komponente.
Kasnije ćemo pričati o povezivanju sa njenim footprint-om i modelom.

Pin:
———-
Pin je određen brojem, imenom i orijentacijom.
Dodatne osobine bi bile:
Dužina
Ulazni, izlazni, ulazno-izlazni, invertovan (potrebno za digitalnu
elektroniku).
Vidljivost (pomenuo malopre).


Pomenuo sam malopre šematski aspekt komponente. Da objasnim šta mi je u
glavi.
Komponenta bi trebalo da ima tri aspekta:
Šematski - gorepomenut, koristi se samo za crtanje šema.
Footprint - ovo mu dođe fizički. Jedna komponenta može da bude povezana
sa više footprint-ova (pošto imamo npr. jedan te isti kontroler koji se
proizvodi u pet različitih varijanti kućišta). Komponenta bi uz sebe
znači trebala da ima listu njoj odgovarajućih footprint-a i uz svaki da ima
mapiranje svojih pinova na pinove footprint-a. Ovde bi trebalo smisliti
način da možda ostavimo mogućnost više ravnopravnih mapiranja na jednom
kućištu da bi bili kasnije što efikasniji u PCB-u kad imamo višedelnu
komponentu.
Parametri za simulaciju - opet i ovde može da bude više modela za jednu
komponentu - to treba da može korisnik da odabere prilikom početka
simulacije.

Inače, nemam nameru da se mešam timu 2 i 3 u posao, ovo je samo nacrt za
ono što tim 1 treba da drži u glavi pri razmišljanju o funkcionalnostima
GUI-ja.

Pozdrav, Peđa

P.S. U narednom mail-u stiže nacrt neke osnovne ideje kako bih voleo da GUI
izgleda ispod haube.
P.P.S. Javite mi ako sam negde ostao nedorečen.