«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // ri4st - 2004

Re: Primer SSU i prototipa

by Dragan Bojic
sreda, 31. mart 2004 - 12:06.



On Wed, 31 Mar 2004, Aleksandar Jakovljevic wrote:

> Da li je bolje neki clanovi tima da rade samo SSU, a drugi samo prototipe
> ili je bolje da se zaduzenja podele tako da svako radi i SSU i prototip za
> svoj deo sajta jer bi onda naucio da radi i jedno i drugo?
>

Raspodelu zaduzenja dogovorite sami (tj. vodja tima treba u krajnjoj
liniji da se stara o ravnomernosti i evidentira ko je sta dobio), uz
sledece ogranicenje:
Svaki odredjeni rezultat (dokument, model, html, php strana itd)
treba da bude potpisan i autora moze biti najvise 2.

Da bih vam pomogao oko raspodele zaduzenja nabrojacu sve aktivnosti
koje ocekujem da uradite do kraja projekta (detaljno cu ih definisati
redom kako dolaze na casovima):

1. izrada SSU (po 1 za svaki use case, koji odgovara jednoj
stavki poglavlja 5 u PZu). Clan tima moze da pokrije 1-2 use case-a
(trebalo bi da se pokriju bar svi oni koji su u poglavlju o planu PZa
oznaceni kao prioritetni).

2. izrada HTML prototipa. Moze se isto izdeliti po use case ovima
(i moze da je radi isto onaj koji pise SSU, ali ne mora), ali
bi na kraju bilo pozeljno da parcijalno uradjene prototipove
integrisete u jedan. Zbog toga bodite racuna, to jest dogovorite
se o principima imenovanja html fajlova, slika itd. Ideja je
da svaki clan bude angazovan oko ili SSU ili HTML ili oba.

3. inspekcija: svaki tim dobice PZ, SSU i HTML prototip nekog drugog
tima i napravice inspekciju i zabeleske o primedbama. Ovo rade
"inspektori" tj. "review-eri". I ovde je ideja da svaki clan
bude angazovan (napisace odredjeni izvestaj, koji ce biti
dostavljen i timu koji je izradio dokumente i prototip).

4. Jedan clan tima (projektant i admistrator baze podataka)
bice zaduzen da napravi model podataka (dakle osmisli tabele
i relacije za ceo deo sistema koji je definisan prioritetnim
uca casovima u PZ i SSU). On ce biti takodje zaduzen da napravi
SQL DDL skript koji opisuje strukturu baze na osnovu modela.
Da napravi i zna da odrzava bazu (dakle da zna kako se pravi
baza, backupuje, uklanja, kako se unose podaci u tabele itd)
Da osmisli reprezentativne
podatke (minimalno) da se sistem moze demonstrirati za
najvaznije use casove. Za ove podatke treba da napravi SQL
skript da se njegovim izvrsavanjem baza moze napuniti (a ne
samo direktno u tabele). Najzad on treba da bude od pomoci
ostalim clanovima tima u fazi implementacije, kada treba
za svoj deo koda da formulisu SQL upite u bazu, da im on
objasni SQL, koje tabele im trebaju i sl.
Za modelovanje podataka koristice Erwin, koji onda automatski
za da generise DDL skriptove i sl.

5. definisanje arhitekture aplikacije: napravice se vrlo mali tehnoloski
(PHP/MySQL) prototip koji ce sadrzati sve reprezentativne stvari
(tipa prikaz neke forme, ocitavanje podataka koje korisnik unese na
formi, pristup bazi radi citanja podataka i prikazivanja tabele
i pristup bazi radi upisa podataka). Za ovo ce biti zaduzen
samo 1 clan u svakom timu (ako zna PHP moze i sam da napravi,
ako ne zna, koristice ono sto ja budem dao) koji je duzan
da sve dobro shvati i upucuje ostale u fazi implementacije
da stvari realizuju na nacin kako je u ptototipu.
Clan tima koji je zaduzen za ovo naziva se arhitekta sistema.
On ce ucestvovati i u drugim aktivnostima.

6. UML modelovanje web aplikacije (normalno rade svi clanovi, kao
i implementaciju). Koriscenjem alata Rational Rose napravice
se model (ja cu dati primer mozela koji odgovara tehnoloskom
prototipu a od arhitektre sistema se ocekuje
da se on prvi udubi u to i rad sa alatom Rose i pomaze drugima).
Clan moze da radi model za one use case-ove za koje je radio
SSU/HTML. Ako stigem, pokazacu vam kako se iz modela
moze automatski generisati projektna dokumentacija koriscenjem
alata Rational SoDA, ali ovo je neobavezno.

7. implementacija web aplikacije na PHPu (ili alternativnoj tehnologiji
koji je tim odabrao). Opet se ocekuje da radi svaki clan koji
je radio i aktivnsot 6.

8. Specifikacija testiranja aplikacije za odabrane use casove.
Videcemo koliko cemo ovo stici, ali minimalno bi za par use caseova
to mogao da radi clan koji je bio projektant baze, u slucaju da
je preskocio aktinvosti 6. i 7. Ova aktivnost ne zavisi od 6 i 7
moze da se pocne vec kad se zavrse aktivnosti 1., 2. i 4.

9. Izrada plana projekta koriscenjem Microsoft Project alata i
izrada liste rizika, i odgovor na upite o statusu projekta,
po potrebi. Ovo je prvenstveno namenjeno za vodju tima.

Eto ovo je manje-vise kompletan (bar se ne secam nicega jos)
spisak poslova na projektu, dakle agenda za rad do kraja semestra.
Ja cu instrukcije davati na redovnim casovima, ali posto je
1 cas nedeljno relativno malo, bice tu i tamo potrebe da
neke teme obradimo na dodatnim casovima.
Sto se prisustva na casu tice, ja cu par dana unapred najavljivati o
cemu ce biti price, pa je dobro da se vi dogovorite da iz
svakog tima pristustvuje makar onaj koji ce preuzeti odgovornost
za tu aktivnost (i svako drugi koga tema zanima). Vodja tima
bi trebalo da je u toku, dakle da prisustvuje vecini casova,
a ako ne moze da se naknadno obavesti kod nekog od svojih clanova
o detaljima.

Pozdrav,
Dragan Bojic