«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // ri5oos - 2004

Re: pitanja u vezi domaceg

by Igor Tartalja
subota, 03. april 2004 - 20:02.

Evo odgovora na Vasa pitanja:

1. Klasne i ostale UML dijagrame treba priloziti za deo sistema
koji projektujete, ne za onaj koji koristite iz postojecih paketa.
Posto se projektuje i jezgro i izvesan graficki interfejs
(crtanje nije neophodno) dijagrami koji modeliraju jezgro sistema
su svakako vazniji od onih koji se odnose na graficki interfejs.
U svakom slucaju preporuka je da dijagrami koji modeliraju jezgro
budu strogo razdvojeni od dijagrama koji modeliraju graficki interfejs.

2. Moja sugestija je da cak i ako ne vidite jasan razlog zasto se
u zadatku trazi da objekat sadrzi jednoslovnu oznaku vrste
uradite onako kako se eksplicitno zahteva.
Naravno da se koriscenjem mogucnosti introspekcije (refleksije)
koje nudi Java moze dohvatiti ime klase (operator instanceof
je verovatno poslednje sredstvo koje bi za ovu svrhu vredelo koristiti,
cak je i nasledjeni toString() dovoljan za ovu namenu),
ali dovoljno projektantske slobode je ostavljeno u mnogim segmentima,
tako da ne morate da se zamarate sa analizom onoga
sto jasno pise kako treba da se uradi i sasvim je primereno potrebi.

3. Ako ne moze korisnik da menja parametre,
prilicno ce se tesko testirati njihova promena.
Tu mozete slobodno da budete malo inventivniji
nego sto postavka zadatka strogo nalaze.

4. Recimo da bi jedna razumna varijanta bila da se ucita fajl
sa "fiksnom topografijom" scene (preprekama) a da se igrac,
neprijatelji i hrana postavljaju pseudoslucajno.

Pozdrav, I.Tartalja
At 06:25 PM 02.04.2004 +0200, you wrote:
1. Da li je potrebno crtati UML dijagrame i za GUI i ostale graficke
komponente ili je potrebno samo za klase koje su sustinske za domaci (iz
postavke). Mslim da je suvisno da se crtaju sve stavke menija komponente
prozora itd...

2. U postavci pise da objekti imaju jednu slovnu oznaku, medjutim ja ne
vidim nijedan razlog za njeno postojanje. Ako ona postoji samo da bi se
objekti razlikovali po vrsti (Neprijatelj ili Igrac ili Hrana i sl.), da li
se ona moze izbaciti ako se ovaj predikat realizuje sa ' instanceof '?

3. Koliko se opcija u GUI-u ocekuje da uvedemo? U postavci je stavljeno
podesavanje brzine casovnika kao obavezno. A da li se ocekuje da korisnik
menja parametre aktivnih objekata i ukolkoj meri. Ja sam razumeo da objekti
budu tako dizajnirani da imaju varijabilne parametre, ali to korisnik ne
moze da menja.

4. Kako da postavimo scenu, a da ona ne bude staticka i monotona. Suvise je
staticki da se scena postavlja uvek isto(prepreke i aktori), ali mi je
preterano da sve generisem sa pseudoslucajnim generatorom. Ako neko ima
ikakvu ideju ili predlog, neka posalje.

-----------------------------------------------------------------
unsubscribe:
minimalist@titan.etf.bg.ac.yu?subject=unsubscribe%20ri5oos
-----------------------------------------------------------------