«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // ri5rg - 2005

Re: Re[2]: [ri5rg] Setovi figura za šah

by Djordje Djurdjevic
utorak, 04. januar 2005 - 18:04.



DD> Salim se - ako set bude bitmapiran, a ne vektorski, mozemo da zaboravimo
DD> na skaliranje. Zato je bolje da budu vektorski.
DD> Naravno - ne treba gubiti vreme i praviti neke stilizovane figure (kakve se
DD> mogu videti u filmu "Hari Poter i kamen mudrosti").

Skaliranje? Nigde nije zahtevano da treba da se omoguæi skaliranje.

Da li to znaci da si kodirao fiksne dimenzije table i figura?
Sta ce se desiti ako zelim da prikazem tablu i figure na nekom prikazivacu koji ima rezoluciju
800x600? Da li ce tabla i figure delom izaci van ekrana? Sta ce se desiti ako je rezolucija 1280x1024?
Da li ce onda prozor sa tablom i figurama zauzimati tek 1/4 ekrana i korisnik nikako nece
biti u stanju da ga poveca do zeljene velicine?
To je dosta los pristup i sasvim je suprotan onome sto smo videli na demonstracijama
i vezbama (bilo da je Java2D ili OpenGL u pitanju).
Nije eksplicitno receno da treba da se vrsi skaliranje figura ali se ocekuje da prilikom promene velicine
prozora automatski skalira i prikaz u njemu. To se veoma jednostavno postize afinim transformacijama
(vidi primer X-OX koji smo radili na demonstracijama).



Po¹to je ispalo da ubacivanje bitmapiranih figura unosi nove probleme
(promena njihove boje) shvatio sam da je lak¹e da nacrtam i treæi set
figura.
Ali bez obzira na èinjenicu da su figure vektorske funkcionalnost
skaliranja table ne postoji.

Kao sto sam malo pre rekao, to je dosta ogranicavajuci faktor i trebalo bi
omoguciti skaliranje table i figura proporcionalno velicini prozora. Ne bi trebalo
da bude tesko za realizaciju.


Pozdrav,
Djordje