Re: Pomoc!
galeb wrote:
Inkrementalni opticki enkoderi koji se koriste za merenje brzine sluze da izmere ugaonu brzinu osovine na koju su prikaceni, i od njihovog precnika zavisi broj zareza koji se moze naneti po obodu, odnosno rezolucija enkodera. Ugaona brzna se dobija kao 2*Pi/(N*Ti) gde je N broj "zareza" po krugu, a Ti vremenski interval koji protekne izmedju dve uzastopne uzlazne ivice izlaznog signala iz enkodera. E sad, za merenje uslovno receno velikih brzina, Ti se dobija kao Ti=To/n, gde je To interval merenja (ovde 1s), a n broj usponskih ivica koje se pojave za to vreme. Posto je receno da je rezolucija merenja 0.1 km/h (a ne minimalna brzina!), mora da se poznaje poluprecnik tocka tog vozila kako bi se dobila odgovarajuca promena ugaone brzine koju sistem treba da detektuje (dw). (Ista je stvar kod meraca brzine za bicikl. Mora se uneti precnik tocka.) Dobija se da je dW=2*Pi/(N*To). Odavde se dobije trazeno minimalno N za interval merenja To. Kod ovakvog nacina merenja, greska se smanjuje sa povecanjem brzine koja se meri, a maksimalna brzina je limitirana mehanickim karakteristikama sistema i sluzi samo za odredjivanje velicine brojaca za n.
Nadam se da sam bio od pomoci, i da nisam ugusio ostale!
Pozdrav
Ivan
Minimalna brzina je 0.1km/h = 0.1*1000/(60*60) m/s == 2.78 cm/s
Minimalan broj zareza je Jedan! :)
Ok.. postavlja se pitanje koje su dimenzije tockica sa jednim zarezom, tj.
koji je poluprecnik diska.
Inkrementalni opticki enkoderi koji se koriste za merenje brzine sluze da izmere ugaonu brzinu osovine na koju su prikaceni, i od njihovog precnika zavisi broj zareza koji se moze naneti po obodu, odnosno rezolucija enkodera. Ugaona brzna se dobija kao 2*Pi/(N*Ti) gde je N broj "zareza" po krugu, a Ti vremenski interval koji protekne izmedju dve uzastopne uzlazne ivice izlaznog signala iz enkodera. E sad, za merenje uslovno receno velikih brzina, Ti se dobija kao Ti=To/n, gde je To interval merenja (ovde 1s), a n broj usponskih ivica koje se pojave za to vreme. Posto je receno da je rezolucija merenja 0.1 km/h (a ne minimalna brzina!), mora da se poznaje poluprecnik tocka tog vozila kako bi se dobila odgovarajuca promena ugaone brzine koju sistem treba da detektuje (dw). (Ista je stvar kod meraca brzine za bicikl. Mora se uneti precnik tocka.) Dobija se da je dW=2*Pi/(N*To). Odavde se dobije trazeno minimalno N za interval merenja To. Kod ovakvog nacina merenja, greska se smanjuje sa povecanjem brzine koja se meri, a maksimalna brzina je limitirana mehanickim karakteristikama sistema i sluzi samo za odredjivanje velicine brojaca za n.
Nadam se da sam bio od pomoci, i da nisam ugusio ostale!
Pozdrav
Ivan
- Follow-Ups:
- Re: Pomoc!
- From: "galeb" <gvint@galeb.etf.bg.ac.yu>
- Re: Pomoc!
- References:
- help
- From: "Sasa Nikolic" <saletf@ptt.yu>
- Pomoc!
- From: "Milosevic Zarko" <mzare@sezampro.yu>
- Re: Pomoc!
- From: "galeb" <gvint@galeb.etf.bg.ac.yu>
- help
Previous by date: Re: Pomoc!
Next by date: Re: Pomoc!
Previous by thread: Re: Pomoc! Next by thread: Re: Pomoc!
Previous by thread: Re: Pomoc! Next by thread: Re: Pomoc!