«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // nastava - 2003

Re: anketa

by Denis
sreda, 01. oktobar 2003 - 15:16.

Bojim se da se ne zna cemu sluze nasi fakulteti, tj. ne postoji jedinstven, usaglasen cilj, vec svaki profesor sam odredjuje koliko je njegov predmet
vazan i koliki obim materije treba da trazi od studenata.Medjutim ZNA SE cemu ce/(bi trebalo) da sluze fakulteti:


"...ministri prosvete 29 zemalja stavili su svoje potpise na Bolonjsku deklaraciju, utirući put jedinstvenom evropskom akademskom prostoru. Četiri godine kasnije, spisku od 36 zemalja koje su se obavezale da do 2010. godine izgrade moderan, reformisan, evropski univerzitet, konačno se pridružila i Srbija i Crna Gora.
...Sistem studija, koji bi morao da počne da se primenjuje od 2005. godine, podrazumeva dva ciklusa – prvi trogodišnji ciklus koji je, zapravo, osposobljavanje za konkretan rad ili dalje usavršavanje i drugi jednogodišnji ili dvogodišnji ciklus, koji bi omogućavao dalje bavljenje istraživačkim ili naučnim radom..." Clanak iz Politike(25.09.2003).

Ova ideja je u Evropi prihvacena prije oko 4 godine, a u Americi prije i ha haj godina. I mi (SCG) smo je prihvatili (tj. potpisali) prije nekoliko dana, ali
ocigledno da treba vremena da svi uvide neke stvari.


Pozdrav, Denis !
<djdenis@galeb.etf.bg.ac.yu>



----- Original Message -----
From: Vladimir Glisic <vladag@EUnet.yu>
To: <nastava@titan.etf.bg.ac.yu>
Sent: 30 September, 2003 10:48pm
Subject: Re: [nastava] anketa


I ja se prikljucujem. Zna se cemu sluze vise skole, a cemu fakulteti. Steta je samo sto se, kod nas, vise skole ne postuju onoliko koliko vrede (a vrede dosta, po mom misljenju).
Vlada
-----Original Message-----
From: sale galeb [mailto:aca.mil@galeb.etf.bg.ac.yu]
Sent: 29.September.2003 3:52 PM
To: nastava@titan.etf.bg.ac.yu
Subject: Re: [nastava] anketa


Milane,
Apsolutno se slazem sa tobom, i mislim da ovakav stav trebamo svi da usvojimo.
Sasa
----- Original Message -----
From: Milan Stanojevic
To: nastava@titan.etf.bg.ac.yu
Sent: Sunday, September 28, 2003 2:30 AM
Subject: Re: [nastava] anketa


Mislim da cisto prakticno znanje nije nesto sto univerzitet treba da da studentu. Za to bi trebalo da postoje odgovarajuce vise skole. Univerziteti, tj. fakulteti (pricam za nasu struku) sluze da studentima daju jedno sire znanje, kako bi oni mogli da budu sposobni da se kao inzinjeri upuste u resavanje problema sa kojima se ranije nisu sretali ili da se dalje usavrsavaju (na postdiplomskim). Za to je potrebno jedno sire znanje.
Konkretno oko ovoga sto je napisano, npr. za OS. Pogledajte program iz OSa na bilo kom boljem americkom univerzitetu. I oni uce neke osnove izgradnje OSa, naravno verovatno uz neki moderniji nacin predavanja i slicno. Sta podrazumevas pod modernim u OSu? Verovatno bi dobro bilo da se da primer kako je sta uradjeno u novim verzijama popularnih os-ova, ali to principski nije nista drugacije od ovih osnova. Moja zamerka za OS nije sta se uci (to mora da se uci), vec kako.
A mislim da je sramota da neko zavrsi fakultet na smeru RTI (krajnje nebitno koje mi zvanje dobijemo na kraju) a da ne zna bar u osnovi sta je Turingova mashina.
Slazem se da je nas fakultet (mislim konkretno na smer RTI) prenatrpan mnogim nebitnim stvarima, ali nemojmo da preterujemo. Neke stvari moraju bar da se cuju, makar zbog jedne opste inzinjerske kulture.

Pozdrav,
Milan