«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // nastava - 2004

Re: domaca IT industrija (ovo je spam - a jel se to maze na lebac?)

by Nemanja Simovic
sreda, 13. oktobar 2004 - 16:38.

----- Original Message -----
From: "Dragan Milenkovic" <tyrant@galeb.etf.bg.ac.yu>
To: <nastava@titan.etf.bg.ac.yu>
Sent: 12. oktobar 2004 2:16
Subject: Re: [nastava] domaca IT industrija (ovo je spam - a jel se to
maze na lebac?)


> Nemanja Simovic wrote:
> > E SADA STE ME SKROZ IZNERVIRALI! SAMO VAS CITAM. Niko da da
nekI
> > konstruktivan predlog. Samo kritikujete i prepricavate sta je
>
> ... pa nisi ni ti...

Kako nisam prijatelju, zivota ti? Jesam rekao da bi trebali da se
uvedu neki prijekti od prve godine?

> Da bi se isplatili delovi, mora da se radi na veliko... ili da se
> prodaje bar 3 puta skuplje od postojecih. Na to se misli kad se kaze
> "zbog konkurencije". Entuzijazam i profit se ne slazu bas
najbolje...
> Ili bi ti da osnujes firmu? E to je vec za svaku pohvalu...

A jesi li ti pravio studiju o izvodljivosti bilo kakvog projekta kada
tvrdis da se ne isplati? Da smo mi zivi i zdravi pa cemo da vidimo
jos. Mozda nesto i pokrenem licno. Kako bilo, ja cuvam sve ove postove
cisto da se prisetim. :))

> A onda dodje UDF fajl sistem, SerialATA kontroler... i jadan student
> kaze: sta sam ja ucio sve ove godine?

To ti je kao sa programiranjem. Ja dobro znam paskal/delphi i trebalo
bi mi 1-2 nedelje da se presaltam na c++. Nije stvar u tipu tabele
nego u interfejsu uredjaja.

> A na MIPS-u, VLSI-u, DRS-u, SABP-u, RG-u, OOS-u, MPS-u se hvataju
zjala?
> Sigurno ne bi trebalo da budu predmeti 5-e godine i trebalo bi bolje
da
> prate trendove, ali ono sto dolazi na ovu listu je samo "buuu...
nista
> nisam naucio... buuu... niko nece da me zainteresuje..."

MIPS sam slusao prosle godine i odusevio sam se. To je jedino sto
covek ovde moze da radi. Posto skoro nikada necu imati priliku da
dizajniram procesor ili da pravim uredjaj koji ce da koristi Intelov
ili AMD-ov procesor jedino sto mi ostaje da pravim uredjaje sa
mikrokontrolerima.

> I kako ce da se bave elektronikom ako nisu videli otpornik?

Nikako. Vidis kako je polazu.

> ... los ti je primer... bar toliko svi znaju... ali znam tacno na
sta
> mislis.

Trebao si da budes prosle godine u ovo vreme na NNV-u. Da si samo
vid'o sta su sve izvlacili Proka i Peja. Kako ih nije mrzelo da kopaju
po vezbankama.

> Xm... ja sam mislio da svi inzenjeri jedva cekaju da prestanu da
rade
> konkretne stvari i predju u taj menadzerski deo... Ali opet... ja
sam
> ras'o u saksiju.

To mozda po nekim megatrendovima...

> > uvesti neke projekte u svaku godimu. Pa makar oni bili i mali,
bedni i
> > mizerni. Ako treba poceti od razdelnika napona onda od razdelnika.
Ne
>
> ... pa kazi koji predmeti? Mislis tipa Praktikum iz koriscenja
racunara
> gde se uci da se salje mail i da se pretrazuje Google?

Mislim na OET i ORT ili kao se vec to sada zove. Neka iz OET-a sastavi
neko kolo i neka ga premeri ili neka napravi elektromagnet sa zicama i
ekserom ili neka takva glupost. Mozda nesto drugo. To bi profesori
trebali da odrede. Neka rade to na lab. vezbama. Mozda bi trebalo
smanjiti broj lab. vezbi a povecati trajanje vezbe. Na ORT-u neka
probaju da sastave neku f-ju od log. kola. Ili tako nesto. Ovo pricam
jer sam se ja krstio kad sam slusao odredjene kolege kako nemaju veze
s vezom. Mene je to interesovalo pa sam sam kuci radio po nesto. Imam
osecaj da kada izadju ljudi sa faxa da ne bi ni multivibrator mogli da
konstrujisu.

> A posto nisi rekao sta je to sto "ljudi mogli bi ovo ili ono", mozda
ce
> neko drugi hteti... Ajde lepo za svaki predmet ko zeli da kaze sta
mu
> fali, sta bi valjalo da se izmeni (i zasto).

Za OET i ORT sam rekao. Za TEK ne znam sta bi moglo. Za E1, E2 bolje
da ne pocinjem (ZE*ZB*ZC*(n-stepena)). Mada svi kukaju na njih, ja bi
strasno bio osakacen da ih nisam ucio. Jesam E1 prijavljivao 13x i
polagao od toga ne znam koliko ali to je zato sto je predavao jedan a
posle ispitivao i drugi. A predavanja su pratili 400 studenata u
amfiteatru za 200 i tako, da ne tupim sada mnogo. E2 nisam ni isao na
predavanja. Na vezbe jesam. I bilo mi je dovoljno da ih polozim.
Naucio sam ono sto sam hteo. Znam da svi kukaju na ova dva predmeta i
njihove profesore. Da bi prevazisli taj problem trebalo bi da ispred
faxa stoji znak upozorenja "STOP! Na ostalim odsecima se uce
elektronike!!! Ako te interesuje SAMO informatika idi na drugi fax ili
pljuni od ove godine 2k evra." Mislim da ne bi ni jedan dipl. ing
trebao da izadje sa ovog faxa bez dobrog dela znanja iz gradiva koje
se sada predaje na E1 i E2. A za racunarce pogotovo iz IDE-a.

> - Baze podataka: izbaciti deo o transakcijama jer nema veze sa
mozgom.
> - DRS: dodati jos jedan domaci koji se vise bavi multi-thread nego
> - ES, SP, PP su vec na udaru...
> - PJ2: izbaciti assembler, smanjiti na 1 semestar (jer je u pitanju
samo

Ma softverski predmeti nisu neki problem. Softverski proizvod je sam
po sebi vec apstraktan. Ali pravi inzinjerski predmeti kao E1, E2, IDE
i MIPS nikako ne treba da ostanu u domenu apstrakcije.

E mnogo smo poceli da razglabamo. Videcu da li mogu da ugovorim neku
javnu tribinu u nekoj od nasih gradskih javnih kuca. :) TV kuca
natravno. Npr. Studio B.