«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // nastava - 2004

Re: domaca IT industrija (ovo je spam - a jel se to maze na lebac?)

by Dragan Milenkovic
utorak, 12. oktobar 2004 - 02:05.

Nemanja Simovic wrote:
E SADA STE ME SKROZ IZNERVIRALI! SAMO VAS CITAM. Niko da da nekI
konstruktivan predlog. Samo kritikujete i prepricavate sta je

... pa nisi ni ti...

bilo. Ocete da ISpadnete interesantni sa "kung-fu napajanjima". Niko
bre da kaze e ljudi mogli bi ovo ili ono. Evo sta je meni
padalo na pamet sta bi ovde moglo da se proizvodi. Npr. MP3 diskmeni i
Muzicke linije. Mora da se krene od najprostijih stvari. Ali
sam cuo price - Ma ne moze to kod nas zbog konkurencije. A kako neko
tamo iz AIWE moze? Pa i on je sigurno pomislio - Nisam lud da
pravim mini liniju kad su tu SONY, Pioneer, SAMSUNG... Samo da vam
ispricam sta sam 'teo da uradim sa grupom entuzijasta. Planirali
smo da napravimo MP3 plejer od klasicnog cd-a i elektronike koju bismo
sami smislili. Mislim ne bi smo mi tu nesto sami mnogo
smisljali jer postoje mp3->audio konvertori ali trebalo je povezati to
sa mikrokontrolerom i cd-om. E sta je meni bilo krivo. Sto je
medju tim entuzijastima bilo puno vise ljudi koji su znali puno
konkretnijih stvari od mene. Ali i njima je bilo dzaba :) projekat
je propao. Izgleda dok nema "calenzi" nema nista. :)) Dok je to jos

Da bi se isplatili delovi, mora da se radi na veliko... ili da se prodaje bar 3 puta skuplje od postojecih. Na to se misli kad se kaze "zbog konkurencije". Entuzijazam i profit se ne slazu bas najbolje... Ili bi ti da osnujes firmu? E to je vec za svaku pohvalu...

A sa strane entuzijazma, ti iz tvoje grupa su kese... To bi bas bio lep projekat i mogao bi da se stavi u CV. Samo u tom kontekstu ne mozes da pominjes AIWU i SONY... xm... mozda NAIWA sa buvljaka.

bilo aktuelno ja sam trazio dokumentaciju kako da procitam
podatke sa CD-a. I naravno nisam nasao. Od ranije sam imao
specifikaciju IDE konektora, koju sam belo gledao. Malo sam se osecao
nesposobnim
ili mozda je bolji izraz onesposobljenim. Reko, sramota da student 4.
godine ne zna da procita jednu fat tabelu sa cd-a. Ja ne znam da li

http://www.stanford.edu/~csapuntz/ide.html
http://www.mp3ar.com/Literature/iso9660.pdf

A onda dodje UDF fajl sistem, SerialATA kontroler... i jadan student kaze: sta sam ja ucio sve ove godine?

postoje
predmeti kod nas, okrenuti vise prema hardveru, koji imaju neke
projekte da se ucenik, ili grupa, osposobi da napravi nesto od A do
Š. Ono sa Softverskim Tehnikama je bio pun pogodak. Mnogo mi se
svidelo. Doduse imalo je puno da se radi, ali brate mili radis nesto
korisno. Mi ovde ucimo neke osnove itd, a tek kada pocnemoi da radimo
ucicemo nesto konkretno. Mada mislim da ne bi bas tako trebalo da
bude. Trebalo bi da imamo i nekih dodirnih tacaka i sa necim
konkretnim. Ja sam za to da treba imati nekih konkretnih projekata.

A na MIPS-u, VLSI-u, DRS-u, SABP-u, RG-u, OOS-u, MPS-u se hvataju zjala? Sigurno ne bi trebalo da budu predmeti 5-e godine i trebalo bi bolje da prate trendove, ali ono sto dolazi na ovu listu je samo "buuu... nista nisam naucio... buuu... niko nece da me zainteresuje..."

Sad se setih i Praktikuma iz programiranja 1 i 2...

A zaboravih i opste-popularne KODOVE? Zar to nije konkretno? Zbog cega taj predmet ne zainteresuje studente da sami urade domace?

Npr. svake godine po jedan i to sa pocetnih godina iz esencijalnih
predmeta. Gomila studenata nikada nije videlo u zivotu otpornik a
kamoli tranzistor. I onda kada im u rezultatu ispadne da prolazi kroz

I kako ce da se bave elektronikom ako nisu videli otpornik?

neku granu struja od 15A, a kolo se napaja sa 12V ne bode im
oci jer nemaju osecaj. A onda izadju profesori na NNV-u i pocnu da
pricaju, konkretne, primere studentskih nebuloza. Secam se kada se

Pa zato sto su neki profesori vece kese od gore-pomenutih entuzijasta...

Prokin krstio kako je jedan student nacrtao izgled signala na masi kao
sinusoidu. Gledam starije

... los ti je primer... bar toliko svi znaju... ali znam tacno na sta mislis.

profesore kako mudro cute i misle u sebi - Ovo je nekada bio dobar
fakultet. Nije ni sada los, ali moze da bude bolji. Znam da za
praxu treba malo vise para ali zar ne bi fax mogao malo da se
ekonomizuje. Mene bas interesuje da li je neko iz nekog naseg
preduzeca dolazio na ETF da trazi da mu se odradi neki projekat? Sto
se studenti ne bi angazovali na takvima projektima. Ako nista
drugo bar da posmatraju. Neka vide sta ce cekati one srecnike
(10e-10%) koji ce raditi kreativan posao u razvojnim timovima i
"zloupotrebiti" znanje koje su stekli ovde. A mi ostali smrtnici
verovatno necemo osetiti taj car kreativnosti nego cemo se zakopati
u nekom menadzerskom delu, kako ga danas popularno zovu, "IT sektora".

Xm... ja sam mislio da svi inzenjeri jedva cekaju da prestanu da rade konkretne stvari i predju u taj menadzerski deo... Ali opet... ja sam ras'o u saksiju.

:) Znaci da rezimiram: Necu da budem inzinjer koji ce znati
samo na papiru nesto da napravi i da nema veze sa realnoscu. Treba

Ja bih bio vrlo razocaran ako bi ti 'teo da budes takav...

uvesti neke projekte u svaku godimu. Pa makar oni bili i mali, bedni i
mizerni. Ako treba poceti od razdelnika napona onda od razdelnika. Ne

... pa kazi koji predmeti? Mislis tipa Praktikum iz koriscenja racunara gde se uci da se salje mail i da se pretrazuje Google?

Ja sam mislio da su to uveli jer nemaju resurse da uvedu naprednije stvari... Npr. koliko sudenata ili profesora zna sta je "exception-safe" kod? Da nece mozda kad odem na intervju da me pitaju "znas li ti, sinak, da forward-ujes mail kao attachment?"

uci se dzabe OTO u osnovnoj i ne postoje praxe u srednjim skolama. E
sada vec cujem neke - Pa postoje lab. vezne. Da ali na maketi
je opet simbolicka sema. Bas me interesuje koliko je studenata podiglo
maketu da vidi sta ima ispod. Naravno malo, kada su nezainteresovani
za nesto konkretno. Pa ih onda ne interesuje ni da
izmere ni jednu velicinu na komponenti. A posle laboranti cupaju
kosu i streljaju kada zrtva ne zna da koristi osciloskop. Naravno da

Laboranti su jos vece kese od gore-pomenutih profesora... mada...

ne zna kada ga ne interesuje. Zainteresujete ljude malo i sve ce
se srediti. Ako ne znate kako pocnite sa klnjigama Radio Kluba NT

Pa da baba ima... ocu reci: imperativ "zainteresujte" vrlo cudno zvuci...

"Mala skola elektronike vol. i (i=1,2,...5)". Usput cete nesto
smisliti.


A posto nisi rekao sta je to sto "ljudi mogli bi ovo ili ono", mozda ce neko drugi hteti... Ajde lepo za svaki predmet ko zeli da kaze sta mu fali, sta bi valjalo da se izmeni (i zasto).


- Baze podataka: izbaciti deo o transakcijama jer nema veze sa mozgom.

- DRS: dodati jos jedan domaci koji se vise bavi multi-thread nego mreznim problemima (a samim tim ovaj postojeci malo olaksati). U vezi sa tim objasniti Java thread-ove (sto se vec radi) i POSIX thread-ove, pa dati studentu da izabere. Za ovo drugo je dovoljno 15 minuta, jer je u pitanju samo 6 funkcija koje rade isto ono sto i odgovarajuce stvari u Javi.

- ES, SP, PP su vec na udaru...

- PJ2: izbaciti assembler, smanjiti na 1 semestar (jer je u pitanju samo sintaksa oba jezika) ili dodati konkretnije i naprednije stvari (STL, exception-safe kod). Naravno, nikako AWT i Swing... to je isuvise konkretno da bi bilo u nastavi.


Aman 6pe ljudi, jer vi slusate svoje studente prodekane? Stalno traze da se posalju konkretne zamerke na postojece predmete i profesore... Ja to jos ne videh... Uzalud im sav trud...
Shmrk, shmrk... hrrrrRRrrrrk... puuuuu... shljas!!!

I jos nesto... ko hoce da odgovori na ovaj mail ali samo na ovo poslednje u vezi predmeta, nek lepo isece ono gore sto prethodi. Moze pri tome da upotrebi oznaku [snip] ili [sec] da bi naglasio da je tu nesto (nerelevantno) postojalo. Stalno dobijam kobasice u INBOX. Pa imajte obzira...

Pozdrav,
Dragan