«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // ri4pp - 2006

Re: Polaganje Ispita + integralni domaci ( za profesora )

by Drasko Injac
nedelja, 09. jul 2006 - 21:18.


1. *Mi ne vodimo "rat" sa profesorom*. Niko profesora nije vredjao, niti ima nameru. *Jasno nam je da sve zavisi od profesora*. Ne planiramo
da uzimamo advokate da bi nas "zakon branio". Zelili smo samo da ukazemo profesoru da kategorisanje "studenata koji nisu pratili pp redovno u lene/neorganizovane i nevredne diplome" nije ispravno. Zelili smo da profesor razmisli ( nekoliko puta :) .. ) da taj "kriterijum" za max ocenu 8 mozda nije prestrog i nepotreban i samo na stetu studenata koji zele da dobiju dobru ocenu.

2. Jos jednom da naglasim - *daleko bilo da mi zelimo "zakonski" da pritiscemo profesora*.
Mi se nismo inatili profesoru. Ne verujem da profesor ima razlog da se zainati nama. Verujem da je profesor razuman i da u sustini sve sto radi, radi bas
zbog studenata. Ako uvidi da u nasoj prici ima istine, ne vidim razlog da nam ne izadje u susret. A ako ne uvidi - pa necemo nista na silu ... Imamo jos par ispita i ako profesor ne zeli da nam izadje u susret, polagacemo ovako kako je, zavrsiti fakultet i svojim putem ...



3. Sto se "omalovazavanja" tice, kolegu znam i *on sigurno nije zeleo nikoga da omalovazava*.

Citiram: */"Pa zar stvarno mislite da ne držim i sada ceo domaći u glavi sa svih svojih 5000++ linija koda, i celo gradivo iz 1. semestra koje sam položila!!!???"/*
Ako ti trenutno i drzis 5000+ linija koda u glavi - svaka cast ... No, da li ih ti drzis nije bitno uopste. Bitno je da li ih studenti drze. Ti nisi "studenti".
Ti si mozda genijalac a genijalce pravilo "tri sigma" izuzima iz statistike. ( btw, pa taj kod si pisala pre mesec dana ... )
No2, sta mislis koliko dugo ces da pamtis "5000+ linija koda" ? Koliko dugo ce "studenti" da ih pamte?
Evo, za 3-4 godine se zapitaj koliko se toga secas. Najvise ces se secati principa rada. No, principa ce se secati i studenti koji su ( cestito! )
spremili i integralni domaci.
Ja sam ispite polagao i na jedan i na drugi nacin i posle nekoliko godina uvek se secam samo principa i nacina razmisljanja.
( a mislim da sam dovoljno "jelte" kompetentan da stanem iza te tvrdnje )


/Citat: *"Znanje stečeno i testirano parcijalnim putem garantuje duže zadržavanje u "memoriji", što je i stav u svetu a ne samo kod nas - i tu nema priče.*/*"*
Ne bih sada da ulazim u neku narocitu filozofiju, cak mozda i teoriju zavere. Ja kad cujem ovakvu tvrdnju prvo se zapitam "koliko duze", "sta se duze pamti",
"zasto", "pri kojim tacno uslovima", "koje kategorije studenata", "da li vazi bas za svakog studenta" zatim "win/gain ratio" itd itd .. ni pod razno to ne uzimam zdravo za gotovo. Mnogo efikasnije zadrzavanje u "memoriji" postize se i raznim drugim postupcima ... forsiranje samo ovog jednog je malo "snobovski"
Ja imam dosta poznanika koji studiraju u Becu i Gracu i nemaju nikakvih problema da prate redovno sva predavanja niti da redovno upisuju godine. Kada bi se kod nas "bolonja" implementirala samo tako sto bi se zahtevalo redovno pracenje nastave tokom svih 5 godina, to bi bilo tragi-komicno.
"bolonja" ce blagovremeno da preuzme sve godine, i donece to sto ce doneti ( a nadam se ne samo redovno pracenje nastave ) i mislim da nema
potrebe da se to forsira pre vremena .. narocito sto smo mi vec navikli na ovaj nacin rada

Niko nije hteo da kaze da ste vi koji ste radili kolokvijume inferiorniji od nas. Daleko bilo. Samo kazemo da uopste ne mora da znaci
da smo Mi tu inferiorniji. Dosta zavisi od studenta do studenta. A na kraju posle odredjenog vremenskog perioda i jedni i drugi pamte ono isto - i kraj price.

/
/*/"Ako ste vredni i dobro organizovani, a predmet slušali dok ja nisam predavao - zašto ga tada niste položili, nego čekali 2006. ???" - i kraj priče.
/* Pa breee, gde tebe za delegata da postave ;p - tebi nesto profilozofiraju i to je za tebe odmah "kraj price" ... de malo, izvuci kandze ;p

Možda delegati probaju da smekšaju profesora, ali kao što rekoh mislim da od toga "nema leba" sada :( - ne posle razmene onakvih mejlova... :(
Pa, delegati, bar imate fotelje, klimu i platu svakog 1. u mesecu... a za probleme ... pa reesice se .. ;p
*
*
Pozdrav


Ana Peric wrote:

----- Original Message -----
*From:* Drasko Injac <mailto:draskoi@gmail.com>
*To:* ri4pp@rti.etf.bg.ac.yu <mailto:ri4pp@rti.etf.bg.ac.yu>
*Sent:* Sunday, July 09, 2006 17:34
*Subject:* Re: [ri4pp] Polaganje Ispita + integralni domaci ( za profesora )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dragi kolega,
Slažem se u potpunosti sa nejednakošću između RTI-a i npr. telekomunikacija - ali o tome neću ni da govorim koliko je očigledno (na tel. bih imala prosek preko 9.5, a na rti-ju cu imati 9.0 ako propljujem krv do aprila sledeće godine)!!
Ono o čemu bih pak htela, bi bilo sledeće...
Iskreno ne verujem da će *V*aši mejlovi (i mejlovi ostalih studenata) ikuda odvesti, osim tome da profesor sada neće ni da čuje za ikakve promene u vezi ri4pp-a.
Nema svrhe prepucavati se preko mejling liste, već je trebalo taktički da se pristupi - preko delegata i Parlamenta Fakulteta, no mislim da sada to gubi smisao, pošto je stav profesora više nego jasan.
Ni ja se ne slažem da se studentima koji nisu uspeli da odrade parcijalno domaći u startu ukinu 2 ocene (), ali trenutni zakon o VŠ ne precizira baš striktno raspon poena koji može da se dobije na određenom predmetu, već samo piše:
"

Члан 89 једна од ставки- *Испуњавањем предиспитних обавеза и полагањем испита студент може остварити највише 100 поена.*

"
Te se u ovom slučaju neuređeni parcijalni može smatrati "ne ispunjenim predispitnim obavezama", tj. ne ispunjenim u potpunosti, te nas konkretno *Zakon ne može zaštititi* u ovoj situaciji, jer nigde ne postoji stavka tipa "u svakom roku mora da se obezbedi da student može da dobije svih 100pt"...Ovo je na žalost - ali to su pravnici - oprostimo im...
Sve jedno...Stari zakon koji se odnosi na nas kaže da je *ocena od 5 do 10 a u formiranje ocene ulaze i predispitne aktivnosti (lab. vežbe kolokvijumi, domaći zadaci...itd.),* tako da je zaključak *opet isti.*
//*****************************************************
2. stvar... Ružno je da se do ispunjenja svojih ciljeva stiže omalovažavanjem rada drugih studenata, i to što niste uradili parcijalni verujem da je produkt prevelikog pristiska od strane Katedre (a znam koliko ima obaveza - jer sam 4. godina po 1. put -indeks 2002 - a ostalo mi je 10 ispita do kraja - sve do juna sam položila što je moglo - te sam jelte - kompetentna...).
Istina živ čovek ne može sve da postigne (posebno u junu - pp, st, drs, ekspertski +rtk projekti), ali opet apsurdno je reći da neko ko je radio kolokvijume "/pojma nema o 1. delu gradiva/"...
Pa zar stvarno mislite da ne držim i sada ceo domaći u glavi sa svih svojih 5000++ linija koda, i celo gradivo iz 1. semestra koje sam položila!!!???
Znanje stečeno i testirano parcijalnim putem garantuje duže zadržavanje u "memoriji", što je i stav u svetu a ne samo kod nas - i tu nema priče.
Ako smo nešto radili kontinuirano - to su prevodioci, i nije u redu da se tako sudi o nekome ko je ispit dao preko kolokvijuma!!!
Nisam sigurna ko je o ovome pisao - ali svakako nije u redu.
To što se kod nas na katedri gotovo po pravilu ne dobije ocena koja odgovara uloženom trudu - je posebna priča, i to bi moralo da se promeni (na žalost ne za nas - već za generacije iza), ali sada ne zumiram taj problem...
//*****************************************************
Stvarno, nema više svrhe prepucavati se sa profesorom preko liste, jer uvek može da Vam kaže:
*"Ako ste vredni i dobro organizovani, a predmet slušali dok ja nisam predavao - zašto ga tada niste položili, nego čekali 2006. ???" - i kraj priče.*
Ima jedna sprska poslovica...Verujem da svi znate o kojoj je reč...
Možda delegati probaju da smekšaju profesora, ali kao što rekoh mislim da od toga "nema leba" sada :( - ne posle razmene onakvih mejlova... :(
eto...
Srdačan pozdrav,
-------------------------------------------------
Ana Perić, 314/02
Delegat 4. i 5. godine - smer RTI
Član Parlamenta ETF-a