Re: anketa
[ovoj raspravi se mora stati na put, 'alo moderator :-))]
> > A sta ako tehnologija bude i dalje ziva?
>
> Pa, valjda neces da gledas u pasulj kada pravis program studiranja za neki
> fakultet.
Ovo je bila samo moja "pozitivna" pretpostavka, na tvoju "negativnu" koja glasi: Sta ako tehnologija izumre dok ti sudiras? Dakle, zasnivas zakljucak na osnovu najgoreg slucaja, koji je, uzgred budi receno, manje verovatan.
> Moras staviti minimum onog sto je potrebno za razumevanje
> tehnologija A, B i C, a ako mene pitas mislim da program dovoljno pokriva
> sve to. Ako mislis da ne pokriva, navedi zasto ne.
Zato sto: 1995. i u nase krajeve stigao je internet. To je bila revolucija cak i za nesto tako dinamicno kao sto je informatika. Od sekretarice do domacice, svi su osetili promenu, kako li je tek onima sto se bave time. A sad pitanje za tebe. Sta se promenilo u planu i programu RTI-a od tada? Jadno malo. A mora da se menja, iz semestra u semestar, ako treba.
>Da li je zalaganje
> profesora dovoljno, ili da li su uslovi dobri? Naravno da nisu, ali o tome i
> ne polemisemo, jer smo se u tome slazemo. Tako je.
>
> > a, bar si ucio i primenjivao principe na najsavremeniji nacin. Ni ja nisam
> > za detalje svake tehnologije.
>
> Pa, Jovan je napisao sledece: "Mislim da je fakultet obavezan da i njima
> dozvoli da posle zavrsenih studija budu sposobni da rade ono sto zele bez
> pohadjanja dodatnih kurseva na kojima bi naucili sve sta su ovde
> propustili." Koliko sam ga ja razumeo on govori o gotovom proizvodu. O
> radniku koji je odmah spreman da radi.
Da, o coveku koji je odmah spreman da se prikljuci procesu proizvodnje. Poznaje posao (radio je na faksu projekte na realnim masinama, na realnim OS-ovima, sa realnim alatima i jezicima itd.) Pocetnik je pa ne zna detalje. Kod nas, kad diplomiras, ukoliko se zaposlis u Telekomu (ili nekoj drugoj drzavnoj firmi) na primer, ne da ne znas detalje nego tek "ucis da hodas". Privatnik (ili neka ozbiljna strana kompanija), ne da te nece primiti, nego ce se pitati: Pa sta vas uce na tom fakultetu? Epilog je da se kod nas, ionako predugacko obrazovanje, efektivno produzava za jos 2-3 godine.
>Po meni to znaci da covek zna dosta
> detalja o pojedinim tehnologijama, a ne opet povrsno o svim. Tako nesto se
> ne dobija na fakultetu (ne samo ovom, bilo kojem) vec iskustvom.
Na nasem sigurno ne. Medjutim, evo i nekoliko primera (ako mene lazu...): Masinski fakultet u Stutgartu. Brucosi, na prvoj godini, idu u pogone Mercedesa (na strug. :-)) ). Dakle osnovno je: konkretno znanje. Dok kod nas, recimo, majstori zezaju (tek svrsene) inzenjere. Primer 2: (neki) elektro fakultet u Velikoj Britaniji, vec posle prve godine studenti se opredeljuju za tehnologiju neke firme: Simens, Philips, itd. Rade (krajnje prakticne) projekte koristeci njihove proizvode i bivaju, cak sta vise, stipendirani od strane tih kompanija. Hm, ovo deluje isuvise dobro, mora da me lazu. :-))
Citao sam tekst o tome koliko je potrebno da se stvori dobar C++ ili
> JAVA programer (nisu pominjali da li ima fakultet ili ne). Posmatra se
> kolicina posla koji obavi, kao i kvalitet. Procena je da je za dobrog C++
> programera potrebno pet god. iskustva.
>
>
> > Poslodavac zaposli nekog sa FON-a ili direktno iz srednje skole,
>
> Nemoj mi reci da na fon-u ili u srednjoj skoli rade nesto vise od nas.
> Hajde, molim te, odbrani ovu tvrdnju. Navedi primer sta to fon-ovci uce, a
> mi ne, a ti mislis da bi trebalo.
Da probam ovako: na jednom konkursu na kojem sam bio bila su dva ETF-ovca i dva FON-ovca (mnogo ovaca na jedom mestu :-)) ). Sta ces vise. Do juce nisu mogli ni da nam "primirisu". I bice ih jos vise. Mozda si upoznat, u poslednjem upisnom roku FON je bio najpopularniji faks. Veliki napredak u poslednjih 10 godina ostvarili su samo zahvaljujuci uvodjenju konkretnih predmeta. Dakle, prate vazecu tehnologiju mnogo bolje od nas. Za razliku od ETF-a, za koji je interesovanje opalo, po mojoj slobodnoj proceni 3-4 puta (ako ne i vise).
Sto se srednjoskolaca tice, oni su uglavnom samouki. Dok se ti i ja petljamo sa raznim teorijama, neki od njih prave sjajne stvari. A i mi koristimo njihovu taktiku, vukuci sa sobom raznu "komercijalnu" literaturu. I kamen oko vrata. (subjektivi dozivljaj fakulteta, prim. aut. :-)) )
> > a ti zapocnes jos jedan ciklus sopstvenog obrazovanja "u prijatnoj
> > atmosferi, u centru grada, u malim grupama, sa vrhunskim predavacima,
> > ..."
>
> "... i 5 programa za 7 dana :)"... nisam mislio da platis da naucis, vec
> samostalno da to naucis (internet, knjige, ...), jer imas osnova za to.
... a bez osnova se to ne da nauciti.
Pozdrav.
> > A sta ako tehnologija bude i dalje ziva?
>
> Pa, valjda neces da gledas u pasulj kada pravis program studiranja za neki
> fakultet.
Ovo je bila samo moja "pozitivna" pretpostavka, na tvoju "negativnu" koja glasi: Sta ako tehnologija izumre dok ti sudiras? Dakle, zasnivas zakljucak na osnovu najgoreg slucaja, koji je, uzgred budi receno, manje verovatan.
> Moras staviti minimum onog sto je potrebno za razumevanje
> tehnologija A, B i C, a ako mene pitas mislim da program dovoljno pokriva
> sve to. Ako mislis da ne pokriva, navedi zasto ne.
Zato sto: 1995. i u nase krajeve stigao je internet. To je bila revolucija cak i za nesto tako dinamicno kao sto je informatika. Od sekretarice do domacice, svi su osetili promenu, kako li je tek onima sto se bave time. A sad pitanje za tebe. Sta se promenilo u planu i programu RTI-a od tada? Jadno malo. A mora da se menja, iz semestra u semestar, ako treba.
>Da li je zalaganje
> profesora dovoljno, ili da li su uslovi dobri? Naravno da nisu, ali o tome i
> ne polemisemo, jer smo se u tome slazemo. Tako je.
>
> > a, bar si ucio i primenjivao principe na najsavremeniji nacin. Ni ja nisam
> > za detalje svake tehnologije.
>
> Pa, Jovan je napisao sledece: "Mislim da je fakultet obavezan da i njima
> dozvoli da posle zavrsenih studija budu sposobni da rade ono sto zele bez
> pohadjanja dodatnih kurseva na kojima bi naucili sve sta su ovde
> propustili." Koliko sam ga ja razumeo on govori o gotovom proizvodu. O
> radniku koji je odmah spreman da radi.
Da, o coveku koji je odmah spreman da se prikljuci procesu proizvodnje. Poznaje posao (radio je na faksu projekte na realnim masinama, na realnim OS-ovima, sa realnim alatima i jezicima itd.) Pocetnik je pa ne zna detalje. Kod nas, kad diplomiras, ukoliko se zaposlis u Telekomu (ili nekoj drugoj drzavnoj firmi) na primer, ne da ne znas detalje nego tek "ucis da hodas". Privatnik (ili neka ozbiljna strana kompanija), ne da te nece primiti, nego ce se pitati: Pa sta vas uce na tom fakultetu? Epilog je da se kod nas, ionako predugacko obrazovanje, efektivno produzava za jos 2-3 godine.
>Po meni to znaci da covek zna dosta
> detalja o pojedinim tehnologijama, a ne opet povrsno o svim. Tako nesto se
> ne dobija na fakultetu (ne samo ovom, bilo kojem) vec iskustvom.
Na nasem sigurno ne. Medjutim, evo i nekoliko primera (ako mene lazu...): Masinski fakultet u Stutgartu. Brucosi, na prvoj godini, idu u pogone Mercedesa (na strug. :-)) ). Dakle osnovno je: konkretno znanje. Dok kod nas, recimo, majstori zezaju (tek svrsene) inzenjere. Primer 2: (neki) elektro fakultet u Velikoj Britaniji, vec posle prve godine studenti se opredeljuju za tehnologiju neke firme: Simens, Philips, itd. Rade (krajnje prakticne) projekte koristeci njihove proizvode i bivaju, cak sta vise, stipendirani od strane tih kompanija. Hm, ovo deluje isuvise dobro, mora da me lazu. :-))
Citao sam tekst o tome koliko je potrebno da se stvori dobar C++ ili
> JAVA programer (nisu pominjali da li ima fakultet ili ne). Posmatra se
> kolicina posla koji obavi, kao i kvalitet. Procena je da je za dobrog C++
> programera potrebno pet god. iskustva.
>
>
> > Poslodavac zaposli nekog sa FON-a ili direktno iz srednje skole,
>
> Nemoj mi reci da na fon-u ili u srednjoj skoli rade nesto vise od nas.
> Hajde, molim te, odbrani ovu tvrdnju. Navedi primer sta to fon-ovci uce, a
> mi ne, a ti mislis da bi trebalo.
Da probam ovako: na jednom konkursu na kojem sam bio bila su dva ETF-ovca i dva FON-ovca (mnogo ovaca na jedom mestu :-)) ). Sta ces vise. Do juce nisu mogli ni da nam "primirisu". I bice ih jos vise. Mozda si upoznat, u poslednjem upisnom roku FON je bio najpopularniji faks. Veliki napredak u poslednjih 10 godina ostvarili su samo zahvaljujuci uvodjenju konkretnih predmeta. Dakle, prate vazecu tehnologiju mnogo bolje od nas. Za razliku od ETF-a, za koji je interesovanje opalo, po mojoj slobodnoj proceni 3-4 puta (ako ne i vise).
Sto se srednjoskolaca tice, oni su uglavnom samouki. Dok se ti i ja petljamo sa raznim teorijama, neki od njih prave sjajne stvari. A i mi koristimo njihovu taktiku, vukuci sa sobom raznu "komercijalnu" literaturu. I kamen oko vrata. (subjektivi dozivljaj fakulteta, prim. aut. :-)) )
> > a ti zapocnes jos jedan ciklus sopstvenog obrazovanja "u prijatnoj
> > atmosferi, u centru grada, u malim grupama, sa vrhunskim predavacima,
> > ..."
>
> "... i 5 programa za 7 dana :)"... nisam mislio da platis da naucis, vec
> samostalno da to naucis (internet, knjige, ...), jer imas osnova za to.
... a bez osnova se to ne da nauciti.
Pozdrav.
- Follow-Ups:
- Re: anketa
- From: "Nemanja Djokovic" <nexy@sezampro.yu>
- Re: anketa
- From: "Aleksandar Milosevic" <m.aleks@sezampro.yu>
- Re: anketa
- References:
- Re: anketa
- From: Jovan Popovic <josars@galeb.etf.bg.ac.yu>
- Re: anketa
- From: "Aleksandar Milosevic" <m.aleks@sezampro.yu>
- Re: anketa
- From: "VM" <vmm@galeb.etf.bg.ac.yu>
- Re: anketa
- From: "Aleksandar Milosevic" <m.aleks@sezampro.yu>
- Re: anketa
Previous by date: Re: anketa - iako vise nema veze sa njom
Next by date: Re: anketa
Previous by thread: Re: anketa Next by thread: Re: anketa
Previous by thread: Re: anketa Next by thread: Re: anketa