«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // nastava - 2003

Re: anketa

by Aleksandar Milosevic
petak, 03. oktobar 2003 - 17:18.


----- Original Message -----
From: "vmm" <vmm@galeb.etf.bg.ac.yu>
To: <nastava@titan.etf.bg.ac.yu>
Sent: Friday, October 03, 2003 12:40 PM
Subject: Re: [nastava] anketa


> Glavni kriteriujum je zastupljenost tehnologije u realnom svetu
> (industriji). Po mom misljenju, mozda gresim. Trendovi se mogu lako
uociti,
> pogotovo od strane ljudi koji se time bave. Hoces konkretno? Ne mozes
> ignorisati JAVA tehnologije (applets, servlets, JSP, JDBC, EJB, ...), .NET
> tehnologije (C#, ASP, ADO, ODBC ...), XML, Oracle, SQLServer, Web
Services,
> OpenSource (Linux, PHP, Apache, ...) i jos mnogo, mnogo toga da ne duzim.
> Ceo svet se time bavi, ali na nasem faksu imaju malo drugaciji pristup:
kazu
> mnogo je bitnije znati McCabe-ov broj ciklomatse kompleksnosti programa i
> sl. nego prethodno nabrojano.

Ja sam se pomalo zanimao za neke od ovih tehnologija i po mom misljenju tu
nema za jedan ljudski predmet. Ako sve ovo strpas u jedan predmet ili mozda
dva ili tri, dobijas novo sistemsko programiranje (sve i svasta, na jednom
mestu)

Da krenemo redom:

1. JSP, ASP, PHP - slicna pricica nista vise od obicnog poznavanja Jave,
VB-a ili C-a ti nije potrebno da savladas ovo. Da, umalo da zaboravim HTML
(tabele i forme, uh to je zajebano.). To bi rekao i otisao sa prvog casa.

2. applets, servlets, EJB - izvodjenje, polimorfizam, cista Java i osnovi
HTTP protokola. Malo citanja dokumentacije, cisto da bi se upoznao sa
sistemom. Sta trebam da te ucim kako da instaliras Tomcat ili Apache Web
Server? Procitaj uputstvo.

3. JDBC, ODBC - isto s.... samo drugo pakovanje. Pominje se.

4. Oracle, SQLServer, zaboravio si MySQL - sve SQL do SQL-a, pa Bleki samo
to i drvi.

5. XML - e to moze dva casa. Drugi cas bi otisli na pivo u Domovinu.

6. WebServices - e to ti je http i xml zajedno sa Java platformom.

7. - 14. Cas praksa. Ali na kojim kompjuterima??? Nas 200 na 15 racunara.

> Ma kakve racunarske osnove... na petoj godini. Ta materija je dozivela
> ogromnu ekspanziju, i trebalo bi da se izucava na mnogo vise zasebnih
> predmeta, mnogo podrobnije. I po kom je kriterijumu to izborni predment, a
> sistemsko ili prevodioci obavezan?

Pa prevodioci su ti potrebni da bi napravio: JSP, ASP, PHP, NekiTVOJPj
parser/compiler/interpreter ili sta vec tvoj boss od tebe trazi. Ne moras da
parsiras neki PJ. Mozes nesto sasvim ordinarano, obican tekst.

> Mozda bi i ovde bio neko stipendiran, kada bi onaj sto daje stipendije
> smatrao da stipendista (student) stice korisno znanje. Od loseg programa
> (studija) beze i finansijeri i studenti.

Mozda me nisi shvatio na pravi nacin. Evo opet cu.

Imas tri subjekta: student, fakultet i kompanija. Gde se tu nalaze pare?
Student nema, zato i hoce da ga stipendiraju. Fakultet bi da ti da znanje i
teorijsko i prakticno ali opet nema para. Takav program kosta. Imas tri puta
da pogodis gde su pare... a zna se - ko daje pare on odlucuje kako i da se
trose. (Citaj odredjuje plan i program)

Srbija - student nema para, fakultet drzavni (drzava - puna ko brod), a
kompanija??

Zasto domaca kompanija ne ulozi pare u stipendiranje? Umesto da te finansira
sa (3-4 god)*n*1000 evra, moze da te uzme takvog kakav si, da te posalje na
obuku i da dobije tacno sta mu treba za 1*n*1000 evra. (kolega u Spaniji)
Vidis li neku razliku u ceni?

Zasto tako ne rade i strane? Konkurencija, brate. Uzece ih neka druga
kompanija cim zavrse studije. Ovako ih rezervisu i na kraju imaju gotovog
inzenjera. Planiranje, a ne od danas do sutra. Da mogu da prodju jeftinije,
oni bi prosli.


> Tako je, sa "tange-frange" studija u "tange-frange" privredu. Odlicno se
> uklapa i nista ne treba da se menja.

Da, ali smer ide od privrede ka fakultetima, ne obrnuto. Mozes ti da
skolujes 20,000 programera ali ako privredi nisu potrebni ili nije u stanju
da ih zaposli... dzaba. Prvo kompanije i stabilna privreda, pa onda velika
ulaganja u nauku, pa bolji i skuplji programi sa stipendiranjem, pa bolje
kompanije i tako u krug. Da ima novca u drzavi, moglo bi i u obrnutom smeru,
ali nema.


> Ako je lakse, ne mora da znaci da je kvalitet nastavae (i plan i program)
> losiji. Naprotiv.

I opet ti nisi naveo sta to fonovci uce, a mi ne.