«« ( Date ) »» // «« ( Thread ) »» // nastava - 2003

Re: anketa

by vmm
petak, 03. oktobar 2003 - 21:05.


> Ja sam se pomalo zanimao za neke od ovih tehnologija i po mom misljenju tu
Zanimao? A jesi li ikada pokusao nesto realno da napravis? Makar nesto vrlo malo?
> nema za jedan ljudski predmet. Ako sve ovo strpas u jedan predmet ili mozda
> dva ili tri, dobijas novo sistemsko programiranje (sve i svasta, na jednom
> mestu)
>
> Da krenemo redom:
>
> 1. JSP, ASP, PHP - slicna pricica nista vise od obicnog poznavanja Jave,
> VB-a ili C-a ti nije potrebno da savladas ovo. Da, umalo da zaboravim HTML
> (tabele i forme, uh to je zajebano.). To bi rekao i otisao sa prvog casa.
Da bi vezbao pravu, tesku matematiku i ... :-))
> 2. applets, servlets, EJB - izvodjenje, polimorfizam, cista Java i osnovi
> HTTP protokola. Malo (rec malo mi se mnogo svidja u ovom kontekstu) citanja dokumentacije, cisto da bi se upoznao sa
> sistemom. Sta trebam da te ucim kako da instaliras Tomcat ili Apache Web
> Server? Procitaj uputstvo.
>
> 3. JDBC, ODBC - isto s.... samo drugo pakovanje. Pominje se. Pa, jes', upravu si. Pominje se.
>
> 4. Oracle, SQLServer, zaboravio si MySQL - sve SQL do SQL-a, pa Bleki samo
> to i drvi. SQL = jezik; Oracle, SQLServer, MySQL = RDBMS
>
> 5. XML - e to moze dva casa. Drugi cas bi otisli na pivo u Domovinu.
>
> 6. WebServices - e to ti je http i xml zajedno sa Java platformom. koja je prosta da prostija ne moze biti.
>
> 7. - 14. Cas praksa. Ali na kojim kompjuterima??? Nas 200 na 15 racunara.

Miloske, ti si genije. Ono za sta se ljudi obucavaju vise meseci (godina), za tebe je nepun predmet. Da otvorimo neku skolu, kako ono bese, 7 dana 5 jezika,...? :-))

> > Ma kakve racunarske osnove... na petoj godini. Ta materija je dozivela
> > ogromnu ekspanziju, i trebalo bi da se izucava na mnogo vise zasebnih
> > predmeta, mnogo podrobnije. I po kom je kriterijumu to izborni predment, a
> > sistemsko ili prevodioci obavezan?
>
> Pa prevodioci su ti potrebni da bi napravio: JSP, ASP, PHP, NekiTVOJPj
> parser/compiler/interpreter ili sta vec tvoj boss od tebe trazi (malo je verovatno da ce boss traziti da se pravi. Mnogo je verovatnije da ce traziti da se koristi postojece. PP je smislen predmet ako cemo svi da pravimo neke PJ-ove. Da li cemo?). Ne moras da
> parsiras neki PJ. Mozes nesto sasvim ordinarano, obican tekst.
>
> > Mozda bi i ovde bio neko stipendiran, kada bi onaj sto daje stipendije
> > smatrao da stipendista (student) stice korisno znanje. Od loseg programa
> > (studija) beze i finansijeri i studenti.
>
> Mozda me nisi shvatio na pravi nacin. Evo opet cu.
>
> Imas tri subjekta: student, fakultet i kompanija. Gde se tu nalaze pare?
> Student nema, zato i hoce da ga stipendiraju. Fakultet bi da ti da znanje i
> teorijsko i prakticno ali opet nema para. Takav program kosta.
Prvo, pitanje je da li bi prakticnost podigla cenu nastave. Al' cak i da je tako, stekao sam utisak da i kad bi bilo para ti ne bi menjao nista u programu (izuzev izodjenja nastave, u cemu se slazemo). Il' me utisak vara?
> Imas tri puta
> da pogodis gde su pare... a zna se - ko daje pare on odlucuje kako i da se
> trose. (Citaj odredjuje plan i program)
>
> Srbija - student nema para, fakultet drzavni (drzava - puna ko brod), a
> kompanija??
>
> Zasto domaca kompanija ne ulozi pare u stipendiranje? Umesto da te finansira
> sa (3-4 god)*n*1000 evra, moze da te uzme takvog kakav si, da te posalje na
> obuku i da dobije tacno sta mu treba za 1*n*1000 evra. (kolega u Spaniji)
> Vidis li neku razliku u ceni?
>
> Zasto tako ne rade i strane? Konkurencija, brate. Uzece ih neka druga
> kompanija cim zavrse studije. Ovako ih rezervisu i na kraju imaju gotovog
> inzenjera. Planiranje, a ne od danas do sutra. Da mogu da prodju jeftinije,
> oni bi prosli.
>
>
> > Tako je, sa "tange-frange" studija u "tange-frange" privredu. Odlicno se
> > uklapa i nista ne treba da se menja.
>
> Da, ali smer ide od privrede ka fakultetima, ne obrnuto. Mozes ti da
> skolujes 20,000 programera ali ako privredi nisu potrebni ili nije u stanju
> da ih zaposli... dzaba. Prvo kompanije i stabilna privreda, pa onda velika
> ulaganja u nauku, pa bolji i skuplji programi sa stipendiranjem, pa bolje
> kompanije i tako u krug. Da ima novca u drzavi, moglo bi i u obrnutom smeru,
> ali nema.

Znaci i ti se slazes da nam je program bljak, samo objasnjavas zasto je to tako. Ima nade za tebe. :-))

> > Ako je lakse, ne mora da znaci da je kvalitet nastavae (i plan i program)
> > losiji. Naprotiv.
>
> I opet ti nisi naveo sta to fonovci uce, a mi ne.
Nije poenta u detaljima. Poenta je da se oni menjaju, prate trendove, postaju konkurentni. Dok mi stagniramo. A daleko su od idealnog.
Pozdrav.